2008. június 1., vasárnap

Húsvét 2008.-Kinder paradiso szelet házilag


Mint írtam nehezen állt össze az idén a húsvéti menüm. Így azután még az utolsó utáni pillanatban is keresgéltem, hogy mit is süssek még? Lapozgattam a könyveket, újságokat, böngésztem az internetet és végül a lementett receptek között fogta meg a szememet egy kinder pingvin recept. Nem, azt tudtam, hogy akármilyen gusztusos is, ilyen nem fogok sütni, mert a bolti változatát sem szeretem. Nekem túl csokis. Viszont beugrott róla, hogy valahol egyszer olvastam a másik kinder termék a paradiso házi elkészítéséről.

Nosza keresgélni kezdtem és rá is találtam egy topicra, ahol ott virított fehéren-feketén az eredeti olaszból fordított recept. Gyorsan átfutottam és már éppen magamban rábólintottam volna, amikor a krém hozzávalói között utolsó helyen azt találtam, hogy 1 doboz 125 grammos főzőtejszín. Nyilván az én látóköröm rendkívül szűk, de sütibe valahogy eddig - pláne krémbe- még sosem használtam főzőtejszínt.

Addig-addig töprengtem, hogy végül- mivel meg volt adva az olasz link- megnéztem az eredeti nyelvű receptet. Előrebocsátom, nem tudok olaszul semmit, leszámítva az amore mio és a dolce vita kifejezéseket. Szóval, ott az állt- idézem- 1 confezione di panna per dolci da ml.125.

Egy internetes fordítóprogram segítségével kilogikáztam, hogy ez bizony édes tejszínt jelent. Aztán még ezt találtam : panna per dolci senza montarla, ami annyit tesz a program szerint, hogy a tejszínt felverés nélkül adjuk hozzá, no ekkor már sikerült teljesen összezavarnom magam. Ezért letettem arról, hogy elkészítsem ezt a sütit.

Azonban a könyvjelzőmbe tett oldalak között rábukkantam erre az oldalra: Destinazione Paradiso (culinario), ahol a blog írója egy bizonyos paradiso tortáról ír, amivel nagy sikert aratott a kollégái között. Nem állítom, hogy neki az a bizonyos kinder termék volt a minta, mert azt nem említi egy szóval sem, csak annyit, hogy ez egy klasszikus olasz sütemény. Mindenesetre az íze nagyon hasonlít rá, úgyhogy én ezért bátorkodtam ezt a nevet adni az elkészült sütinek.

Az eredeti recepten csupán két dolgot változtattam, azt is a formáján. Nem tortaformában sütöttem meg , hanem tepsiben és csak egy helyen vágtam el a lapot, így nem két helyre tettem kevesebb krémet, hanem egyre többet.

Még egy személyes megjegyzés a végére: most dolgoztam életemben először lapzselatinnal és nem tudom miért tartottam eddig tőle. Nagyon egyszerű, úgyhogy mostantól ennél maradok a tasakos helyett. Mindenkit aki eddig tartott tőle arra biztatok, hogy bátran kezdjen hozzá, lényegesen egyszerűbb vele dolgozni.

Itt találod az eredeti receptet.

Kinder paradiso szelet házilag (paradiso bloggerina azaz Ildikó receptje alapján

Hozzávalók:

4 tojás
100 gr liszt
100 gr étkezési keményítő
150 gr cukor
reszelt citromhéj v. 1 fiola citrom aroma
1 csipet só
100 gr vaj
1/2 csomag sütőpor

A tojások sárgájával habosre keverem a cukrot, hozzáadom a puha vajat, majd lassan az összes többi anyagot. A végén óvatosan belekeverem a tojások keményre vert habját, lassan kell csinálni, mert a massza elég kemény. (esetlegesen 1-2 ek. hideg tejjel lehet "hígítani" hogy ne legyen túl kemény, de nem szabad sokat önteni bele) Megjegyzés tőlem: nekem nem kellett bele tej.


Kivajazott, liszttel megszórt tepsibe teszem és 170 °C-os sütőben 35-40 percig sütöm.

a krémhez:

250 ml tej
200 ml tejszín
60 gr cukor
1 cs. vaníliás cukor
1 csipet só
30 gr liszt
reszelt citromhéj
néhány csepp rumaroma v. 2 ek rum
2 lapzselatin

200 ml tejet felforralok, összekeverem a cukrot és a lisztet a maradék tejben és a forró tejhez adom. Állandó keverés mellett 1-2 perc alatt kemény krémet főzök belőle. Folpackkal letakarom és hagyom kihűlni. Hozzákeverek minden anyagot. A lapzselatint 5 percig hideg vízben áztatom, majd óvatosan kicsavarom és a krémbe keverem. A legvégén a keményre vert tejszínhabot is hozzákeverem.

A kihűlt tésztánkat ketté vágjuk és megtöltjük. Kb. 1 órára hidegre tesszük, hogy a krém megdermedjen, utána porcukorral megszórva tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések: