2008. június 1., vasárnap

Húsvét 2008.- Gyümölcstorta


Nem voltam túl összeszedett az idei húsvét előtt. Pénteken este még azt sem tudtam pontosan, hogy mit is fogok sütni. Volt néhány ötlet a fejemben, de sehogysem akart összeállni egy logikus halmazzá. Azért furcsa ez, mert amúgy nem ez jellemző rám. Máskor már legalább két héttel korábban kitalálom, hogy mit fogok sütni-főzni, sőt, azt kell mondjam még egy átlagos hétvégét is jobban megtervezek, mint most a húsvétot.Mentségem persze akad bőven. Ennek ellenére-vagy pont ezért, végül minden kialakult- lett sonka, saláta, süti bőven. Sőt, ma egy nem tervezett, spontán vendégsereg is befutott, ami tök jól sült el. Persze amikor napokig arra gyúrok, hogy jönnek, akkor biztos, hogy valami gikszer közbejön és semmi sem alakul úgy ahogy elterveztem. Végül pedig az Urammal alkonyatkor tettünk egy sétakört a faluban. ( a kör az túlzás, mert az egyik utcában szembejött velünk egy kutya, ezért az én Hősöm ezt a területet kiemelt kockázatú övezetnek nyilvánította, ezért visszafordulva jöttünk haza- egy kis csavarral.) Több mint egy óráig kóborogtunk, kellemesen elfáradtunk, hogy aztán hazaérve újra jól besonkázzunk, beszendvicsezzünk, besütizzünk és kellemesen elpilledve elheverjünk a tévé előtt.

No, de térjünk át a gasztronómiai részre. Szóval, teljes tanácstalanságom idején az Uramat is kifaggattam mit enne és ő egyértelműen a gyümölcstortára szavazott. Ugyan felsziszentem( akik olvasták egy pár nappal előtti bejegyzésemet, azok már értik, hogy miért), ugyanis utálom a gyümölcstortaformát- kivajazni, kimosni, minden vele kapcsolatos dolgot. De mit meg nem tesz az ember lánya a szerelméért.

Gyümölcstorta

Tudom, hogy tök banális dolog, de egy újszülöttnek minden vicc új alapon, simán elképzelhető, hogy idevetődik valaki, akinek jól jöhet ez a leírás. Íme tömören az elkészítése.

1. 4 tojásból süssünk piskótát ( fehérje külön tálban felverve, hozzáadni 4 evőkanál cukrot, tovább verni kemény habbá, hozzáadni a tojássárgájákat, elkeverni utána robotgépet lerakni, elő a fakanál és apránként óvatos mozdulatokkal hozzákeverni 4 evőkanál lisztet. Ezután előmelegített sütőben aranybarnára sütjük)

Fontos! A gyümölcstortaformánkat vajazzuk és lisztezzük ki. Mivel irtó sok rajta a redő, könnyebb ha puha vajjal és ecsettel kenjük ki.

2. A kész piskótánkat kiborítjuk, hagyjuk kihűlni.

3. Közben megfőzzük a vaníliás pudingunkat. Én kevesebb tejjel szoktam, mint ami rá van írva, mert úgy szilárdabb krémet kapunk. (én 3,5 dl tejjel és 3 evőkanál cukorral főzőm meg), de ez ízlés kérdése, ki hogy szereti. Azért jobb, ha nem túl folyós a krém, mert eláztathatja a tésztánkat.

Ha megfőztük takarjuk le folpackkal, hogy ne bőrősödjön be.

4. Ha mindkettő kihűlt, rárakjuk a pudingot a piskótánkra, majd jöhet a tetszőlegesen kiválasztott gyümölcs. Nálam most barack volt, de ki mit szeret, akar, kinek mi van otthon.

5. A tetejére tortazselé jön. Nálam most színtelen volt, de piros gyümölcsöknél jól mutat a piros színű. A tasakon lévő utasítás szerint elkészítjük, egy kicsit hűlni hagyjuk azután felvisszük a tortára. Vigyázni kell, ne egyszerre öntsük rá, mert lefolyik és eláztatja a tortánkat, én például kanállal szoktam adagolni apránként rá, vagy mint most, szilikonos ecsettel viszem fel a tetejére.

6. Hűtőbe rakjuk egy kis időre, hogy megdermedjen, azután pedig jóízűen elfogyasztjuk.

Nincsenek megjegyzések: