2008. január 25., péntek

Vaníliás hógolyók



Az ötödik helyezett szintén ( teljesen véletlenül) egy internetes gyűjteményben talált Stahl Juditnak tulajdonított recept. Én persze ezen is kicsit variálni kényszerültem, több ponton is. 1. Kihagytam belőle a darált mandulát (ok: nem volt itthon), 2. sima mezei vaníliás cukorral dolgoztam, nem a recept által előírt keverékkel, bár elismerem úgy teljesen más lett volna az ízhatás, úgy lett volna tökéletes. Így sem lett rossz, bár mikor dobozba pakoltam megállapítottam, hogy nem puhult meg, de lehet, hogy nem is kell neki, az előkóstoló uram szerint finom. (amúgy az illata is, én eltelve az édes illatoktól nem bírtam már rávenni magam a kóstolásra, talán ezért került csak erre a nem túl előkelő 5. helyre)
Nagyon könnyű volt formázni, gyorsan megvolt.

Vaníliás hógolyók


Hozzávalók:
5 deka mandulabél
15 deka liszt
1 vaníliarúd
5 deka cukor
12 deka puha vaj

a hempergetéshez porcukor

Bekapcsolom a sütőt 200 C-ra (gázsütőn 6-os fokozat), és kibélelek sütőpapírral egy nagy tepsit.
A mandulát tisztára mosott kávéőrlőben finomra darálom, és összekeverem a liszttel. Ezután újabb munkára fogom a gépet: beleteszem a darabkákra vágott vaníliarudat meg a cukrot, és pillanatok alatt elkészítem benne a saját gyártású vaníliás cukromat. Ezt hozzászórom a puha vajhoz, és a cukros vajat robotgéppel kikeverem. Kézzel hozzágyúrom a mandulás lisztet, és a kész tésztát 5 percre beteszem a fagyasztóba.
Sütéskor a tésztából kb. 2 és 1/2 centi átmérőjű golyókat formázok, és két ujjnyi távolságban egymás mellé teszem őket a tepsin. A golyókat 15 perc alatt megsütöm, és még melegen porcukorba hempergetem. Ha már kihűltek, újra meghempergetem őket: így szép, egyenletes hóbundát kapnak.
kb. 20 darab lesz belőle.

Nincsenek megjegyzések: