2008. január 25., péntek

Lekváros golyó avagy a golyó pleccsnisítése



Előrebocsátom, hogy ez egy nagyon-nagyon finom süti. Csupán csak a külsejével akadt némi problémám. A receptet egy pár évvel ezelőtti Kiskegyed közepéről kiszedhető karácsonyi aprósüti mellékletből szedtem. (Igen-igen és mindezt a nyár közepén) Ott lekváros golyó néven szerepel, a képen pedig ingerlően gusztusos kis félgömbök kellették magukat, málnalekvárral a közepén. Nos a mai napig sem tudom, hogy mit rontottam el, de nekem gusztusos golyók helyett, gusztusos pleccsnijeim kerültek elő a sütőből, amelyek ezt mégegyszer hangsúlyozom nagyon-nagyon finomak. Próbáltam kis lángon, nagy lángon sütni, az eredmény ugyanaz maradt. Viszont az egyik legkelendőbb süti volt, úgyhogy máskor is szeretném megsütni. Ezért azután ha valaki rájön a golyómegmaradás törvényére, kérem írja meg nekem a titkot! Előre is köszönöm.

Lekváros golyó

hozzávalók kb. 40 darabhoz ( nekem nem lett ennyi)

18 dkg liszt, 2 tojássárgája, 6 dkg cukor, 12 dkg vaj, 1 vaníliás cukor, a töltéshez lekvár ( én meggylekvárt használtam)

A tésztát összegyúrjuk ( omlós, úgyhogy a minden hideg legyen és gyors összegyúrás elve lép életbe) kb. 1 óráig hűtőben pihentetjük, azután kis golyókat formálunk belőle és sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük őket. Fakanál végével ( én kézzel csináltam, mert a fakanálra a 3. után már ráragadt a tészta) lyukat fúrunk és megtöltjük a lekvárral. Előmelegített , 180 fokos sütőben ( nekem gázsütőm lévén ez nem sokat mond) kb. 15 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések: