2008. január 29., kedd

Héjában sült krumpli krémsajtos-snidlinges öntettel



Ez az egyik kedvenc, gyorsan elkészíthető, jolly joker receptem. Több receptet gyúrtam egybe a saját ízlésünknek megfelelően. Sokszor szoktam készíteni, frissen is nagyon finom, de én másnap mikróban egy kicsit megmelegítem és úgy is tökéletes.

I. Krumplicsomagok készítése
A krumplikat jó alaposan megmossuk .
Próbáljunk, ha csak lehet kb. egyformákat választani, hogy egyszerre süljenek meg, de ha nem megy ( én már jártam így), az sem nagy gond, legfeljebb a nagyobbakat kicsit tovább hagyjuk sülni.
Én általában amíg jó zsenge a krumpli ( lehet egyáltalán a krumpli zsenge?na mindegy) szóval amíg újkrumpli van, én a héját is meg szoktam enni, szerintem nagyon finom marad így egyben sütve.
Szóval a megmosott krumplikat villával 4-5 helyen megszúrkáljuk. ( állítólag azért nehogy szétdurranjanak, úgyhogy ez fontos momentum, hacsak nem akarunk sütőt suvickolni)
Annyi alufóliadarabot tépünk le, ahány krumplink van. Akkorák legyenek, hogy a krumplikat bele tudjuk bugyolálni és fölül egy kicsit betekerni a csomagokat.( a képen kicsit látszik)
Mielőtt belerakjuk a fent nevezett zöldségeket a bugyrokba teszünk alá egy pici zsíradékot. A legfinomabb egy teáskanál vaj, de ha nincs ugyanannyi olaj is megteszi. (oliva vagy sima)
Ezután egy tepsibe vagy sütőlemezre rakjuk a bugyrokat. Lényeg, hogy legyen alatta valami, necsak a rácsra tegyük, mert kifolyhat a zsíradék és a konyhánkat akkor bizony átható füstszag fogja beborítani.
Előmelegített sütőben, nagylángon sütjük, addig amíg puha nem lesz. Ezt én egy beleszúrt kétágú villával szoktam lemeózni. Ez kb.1/2 - 3/4 óra.

II. Mártás készítése
Itt jöhetnek az ízlések és pofonok.
Az alap: egy tejföl( kicsi), egy tubus krémsajt ( az a sima ömlesztett) én natúrt veszek hozzá mindig, de lehet evvel is variálni.Ezt kikeverjük és utána jöhet a fűszerezés. Ez nálam petrezselymet, tetemes mennyiségű friss snidlinget, fokhagymát, egy pici szerecsendiót, sót és frissen őrölt borsot jelent.
Természetesen az összeillő ízekkel bátran lehet variálni ,rengeteg féle módon.Nekünk a fenti variáció jött be. De ki-ki milyet szeret. El tudom képzelni kaporral, kakukkfűvel, rozmaringgal, füstölt sajttal stb. is.
Amíg a krumpli sül, ezt behűthetjük.

Amikor megsült, kibugyoláljuk összevágjuk, törjük - mindenki magának - kicsit megsózzuk és gazdagon meglocsoljuk a krémsajtos-fűszeres mártásunkkal. Friss kenyérrel vagy péksüteménnyel fantasztikus élményben lesz részünk.

Nincsenek megjegyzések: