2008. január 30., szerda

Túrós-tejszínes-kekszes avagy a tejfölös-kekszes új ruhája



Ez a süti-hasonlóan a sült túrótortához- saját kreálmány. Én gyúrtam össze két receptből: a sokak által ismert kekszes-tejfölös és egy túrótorta leírásából. Hogy miért?
Nos több oka is van:
1. mint már említettem a kekszes krémesnél, szeretem-szeretjük az ilyen típusú sütiket
2. az Uram egy vendégségben evett a kekszes-tejfölösből és nagyon ízlett neki, állandóan felemlegette, hogy miért is nem csinálok én olyat
3. A harmadik ok pedig a 2. következménye ugyanis nem fűlt a fogam a tejfölös sütihez, mert -biztosan nagyon hülye vagyok, és ezt vállalom is- én a tejfölt jobbára kajákban tudom elképzelni. A tejfölös süti nekem olyan párosítás mintha azt mondanánk, hogy csokoládés tepertő. Tehát ki kellett találni valamit, ami hasonló és megnyugtatja a szerelmem háborgó kedélyét és gyomrát.
Így alakult ki ez a recept, ami bátran állíthatom a nyár kedvence lett. Volt olyan hét, amikor négy nap egymás után ezt gyártottam.

Túrós-tejszínes-kekszes

Hozzávalók

25 dkg túró
3 dl tejszín ( lehetőleg nem cukrozott, hanem sima habtejszín)
4 evőkanál porcukor
2 csomag kocka alakú háztartási keksz (én két csomag 20 dkg-osat vettem és kb. az egyik csomag fele maradt meg, de persze ez a tepsi méretétől függ)
1 csomag tortazselé (ehhez kb. 2-3 evőkanál cukor)
gyümölcs

- Először készítsük el a tasakon olvasható utasítás szerint a tortazselét. A cukor mennyiségét aszerint határozzuk meg, hogy mennyire savanykás a gyümölcs, ami a tetejére kerül.
- Ha kész, hagyjuk hűlni, közben pedig 4 evőkanál porcukorral verjük fel a tejszínt kemény habbá.
- A túrót kicsit dolgozzuk át a habverővel ( nyugodtan lehet tejszínes, csak fordítva nem működne a dolog), azután adjuk hozzá a habot és keverjük össze jó alaposan. (Én eléggé elítélhető módon kicsit rá szoktam segíteni a robotgéppel, mert így nagyon klassz, sima, egynemű krémet kapunk)
- Egy tepsi vagy sütőtál alját ( kb. 20*30-as) rakjuk ki egy sor keksszel, majd kenjük el rajta egyenletesen a krémet. Figyeljünk arra, hogy faltól-falig teljesen végigérjen a krém, hogy majd a zselatin ne találjon utat lefelé, nehogy eláztassa a sütink alját.
- Rakjuk ki a tetejét is végig keksszel.
- A tetszőlegesen választott gyümölcsöt a keksz tetejére tesszük. Lehet ömlesztetten vagy úgy, hogy minden kockára egy darab gyümölcs jön. ( Természetesen, ha fagyasztottat rakunk rá, akkor csöpögtessük le előtte)
- Végül a zselatint egyenletes rétegben öntsük rá. Utána tegyük hűtőbe min. 12 órára. Addigra megpuhul, összeérnek az ízek.

Nincsenek megjegyzések: