2008. január 31., csütörtök

Banános piskótatallér


Szerintem ennél egyszerűbb, gyorsabb és finomabb édesség nem létezik. Az alapötlet az nlc valamelyik topikjáról való, de azóta már legalább 4 másik különböző fajtájáról olvastam.Van aki pudingot ken a banán alá, van aki fehércsokiba mártja és így tovább. Az én " mindenképpen ki akarom próbálni" receptjeim között is szerepel még egy fajtája, narancskrémes piskótakarikák néven. Ígérem, ha bejön a zordabb idő és narancshoz is hozzájutok, arról is beszámolok majd.
Egyenlőre maradt az alap prototípus.

- Végy két csomag piskótakarikát, banánt ( kb. 3-4 darabot), csokit ( a tetejére) és diszítéshez szórócukrot.
- A banánt karikázd fel ( a végeit nyugodtan megeheted) és két tallér közé tégy egy banánkarikát ( ne legyen a banán túl vékony min. 0,5 cm vastagságúra szeleteld!)
- A csokit olvaszd meg ( én most kaptam tasakosat, amit csak meleg vízbe kell tenni és utána folyatni a sütire, de máskor simán gőz fölött megolvasztom és kiskanállal simítgatom a tetejére. Most nem volt kedvem elsimítani, ezért lettek ilyen összevissza-csíkosak.)
- Végül szórd meg díszítőcukorral.
- Hagyd állni egy éjszakát vagy pár órányit, addigra összepuhul és olyan lesz, mintha banánkrém lenne a tallérok között.

Nagyon finom édesség, egyszerűen nem lehet abbahagyni. Akármikor készítek ilyet, ez az első, ami elfogy és a végén az utolsó darabokért már kisebb közelharc folyik.

Nincsenek megjegyzések: