2008. január 30., szerda

Túrós pogácsa



A mai nap egyik termése lett a túrós pogácsa. Ahogy írta róla a könyvajánlóban, az Uram meglátta és természetesen szóvá is tette, hogy milyen régen nem sütöttem én már pogácsát. Felhívtam a figyelmét, hogy valószínűleg azért, mert 40 fok volt. De azután, bebizonyítandó, hogy milyen klassz menyecske is vagyok én, gyorsan sütöttem egy adag túrós pogácsát Farsang Erika: Szuperanyu újra száguld c. könyvének receptje alapján. Kb. 3/4 8-kor vettem ki az utolsó adagot a sütőből és jelentem tisztelettel a képen látható kosár már teljesen üres.

Túrós pogácsa (Farsang Erika módra)

30 dkg margarin
30 dkg liszt
30 dkg túró
só ( egy csapott evőkanál, de ízlés és sót szerint változhat. Én pl. háromnegyed kanállal tettem a jódozott vákumsóból és kicsit sós lett.)

A tetejére: 1 tojás

A lisztben elkeverjük a sót, hozzákockázzuk a hideg margarint és gyors mozdulatokkal szétmorzsoljuk benne. ( Ha van késes betétű robotgépünk avval gyorsan túl lehetünk rajta)
Ha kész hozzáadjuk a túrót és gyors mozdulatokkal összeállítjuk a tésztát. Ne pepecseljünk vele sokat, mert megolvad a margarin. Hamar össze fog állni.

Most jön a hajtogatás. Nyújtsuk ki kb. 1 cm vastagra a tésztát lisztezett nyújtólapon, azután gondolatban felezzük meg az előttünk fekvő lapot és az általunk elképzelt függőleges középvonalig hajtsuk be a tészta két szélét.
Hagyjuk így pihenni negyed óráig.
Ezt a nyújtás, hajtogatás, pihentetés ciklust még kétszer ismételjük meg.
Ha kész nyújtsuk ki 1 cm vastagságúra, kockázzuk be késsel a tészta tetejét és apró kb.2 cm-es szaggatóval gyártsunk apró, formás kis pogikat. A tetejüket a felvert tojással kenjük le. Ha szeretnénk sajttal is meg lehet szórni.
Előmelegített, forró sütőben, végig nagy lángon sütjük. Tepsinként kb. 15-20 percig sütjük, de figyeljünk rá, mert viszonylag hamar kész.Nem fognak nagyon megnőni vagy terülni a pogik, nyugodtan lehet őket egymáshoz közelebb rakni.

Szolgálati közlemény tőlem: én mindenből 25 dkg-ot vettem, mert a túróból és a margarinból is annyi van egy csomagban és szerintem így sokkal egyszerűbb, mintha meg kéne egy-egy újabb csomagot bontani.

Nincsenek megjegyzések: