2008. január 30., szerda

Churros



A recept eredetije Stahltól való. Többször is szembejött és ingerkedett velem. Volt a Nők Lapjában, leadta a műsorában és végül megjelent a legújabb könyvében is. Ami igazán vonzott benne, az pedig nem más volt, mint a FAHÉJAS PORCUKOR. Szóval nekiálltam. Egyetlen egy gondom volt, a formázás ugyanis eredetileg csillagcsöves habzsákkal kéne hogy történjen. Nos, nekem ez nem volt. Hosszas kotorászás után előástam a kütyüs fiók mélyéről egy valamikor egy szakácsújsághoz ajándékba adott habzsákszerűséget. Gondoltam ez majd jó lesz. Tévedtem, de erre csak akkor jöttem rá amikor a forró olaj már tele volt a churros-kígyók mellett apró tésztamaradványokkal. Először fel sem tűnt, hogy mi a gond, csak hosszas kutakodás után jöttem rá, hogy a zsák oldala ki van vágva és bizony orrán-száján jön ki a tészta. Habzsáknak csúfolt valami kidob- jön a b terv, a zacskó. Ezzel nem is lett volna baj, csak túl nagy lyukat vágtam rajta és így túl vastagok lettek a churros-kígyók, nem sültek át rendesen. Szóval fontos: egy cm-nél vastagabbra nem formázzuk, inkább picit kisebbre.

Churros (Stahl: Végre otthon)

Hozzávalók:

2, 5 dl tej, 5 dkg vaj (margarint tettem bele), 1 evőkanál cukor, 1 nagy csipet só, 12 dkg finomliszt, 4 tojás

A tejet, a vajat, a cukrot és a sót kevergetve összeforraljuk. Ha a cukor és a vaj is felolvadt, hozzáadjuk a lisztet. Takaréklángon gyors mozdulatokkal addig keverjük ameddig egynemű, sima, sűrű masszát nem kapunk.

Ha ez kész egy másik tálba átöntjük, hogy hűljön. Mikor már alig langyon egyenként hozzádolgozzuk robotgéppel a tojásokat. A tészta ezzel kész is.

Sütés: Nagy lábosban bő ( kb. 3-4 cm-es) olajat forrósítunk. Csillagcsöves habzsákkal ( vagy lásd fent valamilyen alternatív megoldással) kb. 1 cm vastag és 10 cm hosszú kígyókat nyomunk a forró olajba. 2-3 perc alatt aranybarnára sütjük, úgy hogy közben forgassuk, hogy egyenletesen süljenek.

A kész fánkokat papírtörlőn lecsöpögtetjük és még melegen fahéjas porcukorba forgatjuk.



Saját megjegyzések:

- a fahéjas cukrot sütés előtt kell előkészíteni, mert utána már nem lesz idő rá.

- nekem nem kellett 2-3 perc, sokkal gyorsabban megsültek, szinte alig volt időm megforgatni az előző adagot a cukorban.

- az enyém nem lett ropogós, olyan jó puha, harapnivaló falatok voltak.

- ebből az adagból nem lett túl sok, alig több mint amit a képen láthattok, igaz a vastag, sületleneket nem tettem hozzá. Szerintem ez kb. kétszemélyes adag.

- maradt másnapra is egy kevés, és a házi minőségellenőröm megállapította, hogy bizony hidegen is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések: