2008. január 30., szerda

Briós muffinformában



Hétfőn késő délután, 6 óra körül jutott eszembe, hogy sütni kéne valamit. Igazándiból nem volt ez létkérdés, mert volt még a vasárnapi palacsintából és az itt is elregélt puzzle süteményemből is.( Ami most tökéletes lett, lévén, hogy volt türelmem kivárni, hogy kihűljön.)
Ennek ellenére elkezdtem gondolkozni, hogy mit is kéne összehozzak. Gondoltam, hogy olyasmi legyen, amiből az éjszakára menő Uram is tud vinni magával.
Nos ebből sajnos semmi sem lett, mert mire én mindent kitaláltam, összeraktam, megdagasztottam, formáztam, sütöttem addigra ő már javában robotolt.
Szóval visszatérve-még hat óra körül beugrott nekem, hogy láttam egyszer egy brióst muffinformában sütve, sőt még arra is emlékeztem, hogy a sütis topicra írta be alchri. Viszont valamiért nem mentettem le a recipét, úgyhogy a fórumkereső.hu-n bepötyögtem és pár másodpercen belül ki is dobta a kért infót.
Először úgy gondoltam, hogy én pipec leszek és úgy megfonom a briósokat, mint a boltit. Azután a kész, megkelt tésztát látván erről hamar lemondtam, ugyanis eléggé lágy lett, egy kis liszt még jöhetett volna hozzá. Így azután maradtam a nem túl szakszerű, viszont eredményes beledobálós módszernél. Nem is lettek olyan guszta kis kalapos briósaim, mint az alchri képein, helyette én eldicsekedhetek azzal, hogy feltaláltam a briós gombamuffint.

Amúgy finom lett, bár én a tésztájába legközelebb még fogok rakni cukrot, mert az nekem kicsit semmilyen ízű volt. Persze egy felet ettem csak belőle, de nem kell aggódni a többinek is jutott gazdája, egy sem maradt árván.

Ide másolom az eredeti receptet amit a sütik-képpel topicról szedtem le.


Briós muffinformában/alchri:

45 deka liszt, 2,5 deci langyos tej, 5 deka cukor, 1 mk. só, 1,5 deka friss élesztö, 5 deka vaj, 1 tojás. A tetejére: 1 tojássárgája, barnacukor
Az élesztöt egy kevés tejben kis cukorral felfuttattam. A többi tejet a tojással, a vajjal a kenyérsütö gépem edényébe öntöttem, beleszórtam a lisztet, a sót, a cukrot majd a felfuttatott élesztöt. A dagasztó programon kidolgoztam, megkelesztettem.
A muffinformát kikentem vajjal. A tésztát 14 részre osztottam. 12 golyót a muffinmélyedésekbe tettem, a maradék két golyóból 6-6 kis golyót formáltam, a nagyok tetejére ültettem.
Megkentem egy tojássárgájával, megszórtam barnacukorral és 180 fokon 20-25 percig sütöttem. Amikor nagyon pirult, letakartam fóliával.


Megjegyzések tőlem:
1.szilikonos muffinformában sütöttem
2. mint már írtam nem golyóztam, hanem kupacoltam
3. nem barnacukorral szórtam meg, hanem mezei kristállyal
+1 nem kellett letakarnom fóliával, gyenge közepes lángon sütöttem

Nincsenek megjegyzések: