2008. január 26., szombat

Mézes puszedli


Elérkeztem az aprósüti-szappanopera 6., befejező részéhez és egyúttal a number 1-hoz is. Némi magyarázat szükségeltetik ahhoz, hogy miért is kezdtem el a nyár közepén egy tipikusan karácsonyi, téli süteményt sütni. Nos, az úgy kezdődött, hogy rábukkantam ( teljesen véletlenül) a helyi boltban a Dr. Oetker egyik újdonságára. (legalábbis nekem új) Csokimáz, zacskóban, felhasználás előtt forró vízben kell megfürdetni, azután simán rácsorgatni a sütire.A pláne benne pedig az, hogy barna és fehér csoki vegyesen, tehát a rajta lévő kép szerint klassz cirmákos hatást lehet vele elérni.Hát íme ez a magyarázat. Rendkívüli módon evett ugyanis a fene, hogy kipróbáljam az új szerzeményemet. Először kinéztem egy receptet, nem is lett volna vele baj, csak azt 1 napig állni kellett volna hagyni, az én uram pedig miután elküldtem mézért, mindent hozott, csak éppen azt nem, úgyhogy már nem volt egy napon arra, hogy várjak, hacsak nem akartam volna hajnalban kelve kisütni a mézeseket. (És én nem akartam.)Már majdnem teljesen feladtam, mikor barangolva az internetről lementett receptjeim között rábukkantam a Lianna által beírt mézes recepre. Három dolog is megfogott benne: 1. nem kell csak kb. 1 órát pihentetni, 2. rögtön puha lesz, 3. kipróbálhatom a hiper-szuper mázam Ja és persze az sem utolsó szempont, hogy Liannától már nagyon sok jó receptet gyűjtöttem be, szóval bíztam a véleményében. És nem kellett most sem csalódnom. Szuper a recept. Könnyen összeáll, hamar megvan és irtóra finom. 3 félét csináltam: simát, lekvárral töltött puszedliket (vagy inkább párnácskákat, mert a formázás nem lett tökéletes) és angyalszemszerű kis lekvárszemes golyókat. (Ja, finom savanykás meggylekvárt használtam) Mikor kisültek egy sütőpapíron szorosan egymás mellé ültettem őket és teljesen szisztéma nélkül ( ahogy kedves kis unokanővérem megjegyezte) húztam rájuk a csokicsíkokat. Utána kb. 1 órát száradtak.

Tényleg nagyon finom, ajánlom mindenkinek, hogy bátran próbálja ki.

Utóirat1: Azóta az Uram már sütött (némi segítséggel) egy újabb adagot magának, mert rendkívül sérelmezte, hogy az előző adagból itthonhagyott kb. 10 db-ot "megetettem" a vendégekkel. Ő, csokimáz híján megcsinálta az ott ajánlott fehér mázat és szuper lett vele, akárcsak a bolti mézes, csak persze finomabb és legalább tudjuk mi van benne.

Utóirat2.: A receptet úgy, eredetiben másolom be, ahogyan én is lementettem. Előre szólok, hogy fogalmam sincs, hogy mit jelent a citromnál az a furcsa mennyiségmeghatározás. Én a mázba egy fél citromnak a levét csavartam bele. Úgy emlékszem Lianna egyszer leírta hozzá a magyarázatot, de én eléggé el nem ítélhető módon azt már nem mentettem le, se a gépre, se pedig a saját winchesteremre. Egyszóval elfelejtettem.

Utóirat3.: Nem volt mézeskalács fűszerkeverékem, csak fahéjat tettem bele. Kb. egy csapott evőkanállal.

Utóirat4.: Én a puszedliket nem nyújtottam, csak simán a tésztából golyóbisokat formáltam és úgy ültettem a sütőlapra őket. Egy kicsit megnő, szóval kell helyet hagyni közöttük, de nem vészesen.

Íme az eredeti recept, ahogyan én letöltöttem:

Beírom nektek az én mézes receptemet, tavaly kaptam, azóta ezt sütöttem már többször. Rögtön puha és sokáig az is marad. Nagyon finom!

Magyar Ágiék féle mézes(nagyon fincsi):
Hozzávalók:

3 tojás sárgája
15 dkg kristálycukor
Ezt habosra keverjük.
70 dkg liszt
1 csapott evőkanál szódabikarbóna
5 dkg zsír
4 ek tejföl
mézeskalács fűszerek
fél citrom leve
25 dkg langyos méz

A kikevert tojást és ezeket a hozzávalókat összedolgozni, cipót formálni, és kb. 1-2 órát pihentetni
hűtőben.( mi kb. fél órát pihentettük)

Ha a tészta pihent összegyúrjuk, újra, hogy szép sima legyen és vékonyra kinyújtjuk, formával
kiszaggatjuk. Tetejét tojással kenjük meg.

Ha mézespuszedlit szeretnél: akkor 1 1/2 ujjnyira nyújtjuk ki.
Puszedlire máz:
3 tojás fehérje
25 dkg cukor (szitált porcukor)
3 citromlé 1/2 kb.
Gőz fölött keményre verni és a kisült forró tésztát ebben forgatni.

Ha mézeskalácsot szeretnél díszíteni:
1 tojás fehérjéhez annyi porcukrot (3 pici citromlé kell tenni hogy folyamatosan keverve sűrű és
fényes legyen. Ezt a masszát papírtölcsérbe töltve, szépen lehet díszíteni vele.

Kb. 20-25 perc alatt megsül.

Megjegyzés:Nekem kevesebb idő, figyelni kell és kis lángon sütni. Akkor jó ha kicsit pirosodik.

Nincsenek megjegyzések: