2008. január 29., kedd

Mogyorókrémes csigák




Íme egy újabb példa a kenyérsütőgép és szerény személyem közös projektjére. Nagyon fontos szolgálati közlemény, hogy a kelt tésztareceptet Liannától kaptam az nlc egyik fórumozójától és nagyon hálás vagyok érte. Azóta szinte mindig csak ezt a fajtát használom. A fenti képen mogyorókrémes csigák láthatók, még sütés előtt majd utána. Az első képen még épphogy a formába szuszakoltam a csigákat, utána még egy jó negyedórát hagytam kelni.

A mogyorókrémet-amennyiről azt gondoltam, hogy elég lesz- kiszedtem egy tálkába az üvegből és mikróban egy kicsit meglangyosítottam, így folyékonyabb lett, könnyebb volt kenni.

Ez a csiga mivel sülés közben a nutella olvad, nem lesz egy száraz sütemény.Hogy elkerüljük, hogy túl maccsos legyen, akár a tészta egy kis részéből nyújthatunk egy alapot, amire aztán pakoljuk a sütiket.

Íme a tésztarecept, úgy ahogyan azt kaptam:

1 kefír
fél kg liszt
fél dl olaj
fél dl tej+pici cukor+fél kocka friss élesztő
só(ha édeset csinálsz akkor csak egy csipet és 3 kanál cukor)
Ha túl kemény akkor tej ha lágy akkor liszt.(függ a liszt minőségétől, a kefír sűrűségétől)
Az egészből tésztát dagasztani és egy órát meleg helyen keleszteni. Ebből lehet kakaós csigát, buktát, bármilyen sós kiflit, csigát, stb. csinálni. Ebből az adagból 12-15 db péksüti lesz, attól függ, hogyan formázod.

Idáig a recept, ami tényleg szuper. Azt is Lianna írta, hogy nem véletlenül nincs benne tojás, mert állítólag így puha marad a tészta, ami igaz is.

Amúgy a csigákat lehet tepsiben, egymástól kb.5 centire elhelyezve is sütni, csak nekem tetszik mikor így összenőnek.

Nincsenek megjegyzések: