2008. január 30., szerda

Hamis húsos tészta



Szerintem mindenki járt már úgy, hogy fáradtan, lestrapálan hazaérve az égvilágon semmi kedve nem volt főzni, viszont jólesett volna valami meleg kaja. Erre az esetre több alternatív un. joker kajám is van, amiket ilyenkor bedobok. Ezek közül az egyik leggyakoribb nálunk a hamis húsos tészta. Hogy miért hamis? Hát, mert igazi hús egy szál sincs benne, csak párizsi. Erre nem elsősorban a pénztárcakímélés szorított rá, hanem a velem élő 1 azaz egy darab válogatós " húsfélét inkább nem eszem, ha nem muszáj" férfiember. Ennek ellenére az étel finom, gyors, olcsó és a maradék másnap kitűnően melegíthető.

Hamis húsos tészta Zsuzsi módra

Hozzávalók két személyre és egy normál méretű sütőtálra

- 25 dkg tészta - én általában orsót veszek hozzá, de csináltam már nagy fodroskockával is

- 1 kisdobozos tejföl - ha "szottyosabban" szeretitek, akkor lehet több is.

- 20 dkg sertéspárizsi- én egészben veszem meg a boltban és otthon a sajtreszelő nagy lyukán lereszelem

- 15-20 dkg trappista sajt -

- fokhagyma, só, bors, mustár ízlés szerint.

Elkészítés:

- Kifőzzük a tésztát.

- Közben elkészítjük a mártást: a tejfölt, a fokhagymával, sóval, borssal esetleg pici mustárral összekeverjük, hozzáadjuk a lereszelt párizsit.

- A kifőtt tésztát egy mélyebb tálba öntjük és összekeverjük a tejfölös mártással. Ha egyenletesen felvette és eloszlott benne-rajta a cucc, akkor egy kivajazott, kizsemlemorzsázott sütőtálba ( vagy akár tepsibe) tesszük. Ráreszeljük a sajtot és sütőben jól átforrosítjuk kb. 15-20 perc alatt. ( Ha sütőtálban készítjük hideg sütőben kezdjük a sütést, ha sima tepsiben elő lehet melegíteni.)

- Én, ha bőven van a sajtból, szoktam egy kicsit a mártásba is rakni.

Nincsenek megjegyzések: