2008. január 31., csütörtök

Arab kávétorta



Szeretek sütni. Gondolom ez azok számára akik olvassák a blogomat, nem okoz meglepetést, hiszen az eddigi bejegyzések között kissé túltengenek a sütireceptek. Hiába. Sokkal hamarabb tanultam meg sütni, mint főzni. Valahogy egyszerűbbnek tűnt, minden mennyiség pontosan volt megadva, ami nekem nagy könnyebbség volt. Nincs ugyanis szerintem rosszabb, mintha valakinek, aki éppen próbálkozik a sütés-főzéssel, olyanokat mondogatnak, hogy egy csipetnyi, amennyit felvesz, csak egy gondolatnyi, érzéssel adagold stb. Ez annak, akinek van egy kis rutinja érthető, de akinek nincs, annak maga a káosz és zűrzavar. Egy sütirecept pedig legtöbbször pontos adagokat határoz meg, ezért- legalábbis nekem- könnyebbnek tűnt elkészíteni. Főzni, sokkal később tanultam meg, csak miután már önálló háztartásom lett. Akkor viszont kínkeservesen. Leégett, ízetlen vagy túl ízes ételek, kidobott lábasok, sírások, elkeseredések szegélyezték az utamat. Persze oltári szerencsém volt az én áldott jó természettel megáldott Urammal. Soha, egyetlen egyszer sem mondta azt, hogy ez nem jó. Kínkeservvel, de mindig megette. Ha édes kaja volt, sok cukorral és lekvárral, ha édes egy nagy adag majonézzel megfejelve mindent legyűrt. És még dicsért is. Szóval főzés terén ilyen foltos a múltam, nem is szerettem meg azóta sem annyira, mint a sütést.

Ekkora vargabetű után következzen a hétvége termése: az arab kávétorta. Nem volt semmi alkalom, egyszerűen csak beugrott, hogy egyszer régen sütöttem már egy ilyet ajándékba és finom volt. Innen már csak egy lépés volt a megvalósítás.Az eredeti receptet néhány helyen átírtam Itt és most a javított ,sk. recept fog következni.

Arab kávétorta

Tészta:

24 cm-es átmérőjű tortaformához

5 tojást, 5 evőkanál cukorral habosra keverünk. ( Legalább 5-6 percig, hogy kifehéredjen a hab és a térfogata is megemelkedjen. Stahlnál láttam ezt a piskótasütési módszert és én azóta ezt használom.)

Ha ez kész óvatosan hozzákeverünk fakanállal 5 evőkanál lisztet és egy fél tasak sütőport.

Végül hozzákeverünk 5 dkg reszelt csokit ( én egy olcsóbb tejcsokitábla felét reszeltem hozzá) és egy kis tasak kávéport (mondjuk nescafé 3in 1, de bármelyik jó)

Egyenletesen összeforgatjuk és a formába töltve megsütjük.



Krém:

15 dkg porcukrot, 3 tojássárgáját, 1 egész tojást, 1 csomag vaníliáscukorral és 2 dl tejjel sűrű krémmé főzzük.

Még melegen hozzákeverünk 2 evőkanál jó erős kávét és 5 dkg reszelt csokit. ( Nálam a tejcsoki másik fele)

Kihűtjük és hozzákeverünk 20 dkg margarint. Vagyis célszerűbb fordítva, a margarinhoz adagolni a krémet. A margarin pedig legyen puha, de ne folyós.

A tortalapunkat kettévágjuk és ezzel a krémmel töltjük és vonjuk be kívülről.

Díszítéshez az eredeti recept valami étcsokoládéba mártott kávészemeket javasol. Nekem ez semmit nem mond itt vidéken, úgyhogy maradt egy kis csíkokra vágott banános csoki, de ezt mindenki variálhatja aszerint, hogy mit szeret és mi van otthon.

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY: EZ A KRÉM NEM LESZ IGAZÁN SŰRŰ, LEGALÁBBIS NEKEM NEM SIKERÜLT MÉG EGYIK ALKALOMMAL SEM OLYAN ÁLLAGÚRA BESŰRÍTENI AMI NEKEM A SŰRŰT JELENTENÉ. ETTŐL MÉG NAGYON FINOM A KRÉMJE, NEM ÁZTATJA EL A TÉSZTÁT, CSAK KICSIT HÍGABB, MINT EGY HAGYOMÁNYOS TORTAKRÉM. TALÁN ÉPPEN ETTŐL OLYAN SELYMES ÉS KÖNNYŰ SÜTI.

AKI MÉGIS A SŰRÍTÉS MELLETT DÖNT ANNAK AJÁNLOM PRÓBÁLKOZON PL.: EGY-KÉT EVŐKANÁL CSOKIS VAGY VANÍLIÁS PUDINGPORRAL, EGY KIS LISZTTEL ESETLEG KEMÉNYÍTŐVEL.

Ezt leszámítva ez egy szuperfinom torta, amit mi sem bizonyít jobban, hogy még egy napot sem ért meg.

Nincsenek megjegyzések: