2008. január 30., szerda

Prézlis hús





Többször is említettem már, hogy a háztartásom alapfelszerelése közé tartozik 1 azaz egy darab válogatós " húst inkább nem eszem" típusú férfiember. No, most nem azt mondom, hogy én állandóan húst ennék hússal, de azért néhanapján bizony jól tud esni egy nagy szelet rántott hús, töltött csirkemell vagy akármi más olyan húsos kaja, ami viszonylag száraz húsból készült, mert a zsíros, rágós vagy más furcsa fajtáit én sem szeretem. Persze nem mindig tudom rászánni magam a dupla főzésre, de azért elő-előfordul. Mint például ezen a hétvégén is.
Szerintem minden családnak tuti van egy sajtos-tejfölös húsreceptje, amire esküszik, hogy ez a legfinomabb. Nos én is így vagyok vele. Ezt a recipét még otthon anyu csinálta először, míg otthon laktam és azután hoztam magammal és mostanában egyre gyakrabban készítem megint. Hogy miért megint? Hát csak azért, mert mikor önállóságom első lépéseként anyósomékat vendégül láttam, ezt főztem nekik, mondván, hadd tudják meg mi a finom. Nagy felbuzdulásomban azonban kissé túlsütöttem, úgyhogy szinte ehetetlen volt, úgy kellett kirobbantani a tepsiből. Persze mindenki megette ( elrágta), de én szégyelltem magam, hogy így elrontottam. Talán emiatt hosszú évekig nem is csináltam ilyet, míg pár hónapja ( kiheverve a kudarcot) újra eszembe jutott és azóta gyakran csinálom magamnak, ha kiéhezek egy kis igazi, jó húsos kajára.

Sajtos-tejfölös-prézlis hús

- A hússzeleteket ( én combból csináltam, de szerintem a karaj is jó hozzá) kiklopfolom, azután besózom, beborsozom őket. ( A sózásnál figyeljünk arra, hogy a sajt is sós valamennyire, nehogy a végeredmény túl sós legyen)
- Kicsit állni hagyjuk a szeleteket, közben reszeljük le a sajtot. (5-6 szelet húshoz kb. 20-25 dkg kell)
- Vajat olvasztunk egy serpenyőben ( nekem most nem volt otthon margarin és pici olaj keverékével pótoltam, de vajjal finomabb) és a hússzeleteket egy kissé megsütjük, oldalanként kb. fél percig.
- Minden szelet húst, mikor kiemelünk a vajból rögtön zsemlemorzsába hempergetünk és így pakoljuk szépen egymás mellé egy kivajazott tepsibe vagy sütőtálba.
- Ha mindegyik hús kész, a tetejüket bevonjuk egyenletes rétegben tejföllel és bőven megszórjuk reszelt sajttal.
- Végül alufóliával lefedjük és megsütjük. ( Ha sütőtálban készítjük hideg sütőbe tegyük, ha tepsiben előmelegíthetjük a sütőt.)
- Kb. 1 óráig sül, de közben rá kell nézni, amikor a hús már jó omlós és a sajt is megpirult akkor késznek nyilváníthatjuk.
- Látszik a képen is, hogy én jól megpirítottam a sajtot, mert így szeretem, de aki nem, az kapja ki a sütőből 5-10 perccel hamarabb.
- Én mindig krumplipürével tálalom. Valami isteni finom. Bátran ajánlom kipróbálásra.


Bocs, a képek minősége elég vacak. A képméretező progival túlságosan lekicsinyítettem őket és ezzel arányosan a minőségük is gyatra lett. Próbáltam visszaméretezni, de nem akart sikerülni, sehogy se. Szóval bocs, techinában nem vagyok túl erős.

Nincsenek megjegyzések: