2008. március 9., vasárnap

Sós rudacskák ha csak zsír van otthon módra


Vasárnap délután nagyon ettünk volna valamilyen sós sütit. A hagyományos módon készülő pogácsák, kiflik nem jöhettek szóba, mert nem volt otthon sem margarin, sem vaj, sem sajt de még csak tejföl sem. Keresgélni kezdtem valamilyen minimálrecept után, de valahogy most sem az internet, sem a saját gyűjteményem nem nyújtott megoldást.

Végül Horváth Ilona alapművében leltem rá a megmentő receptre a 392. oldalon sós rudacskák néven. A megmentés abban nyilvánult meg, hogy azt írta, hogy ha nincs margarin vagy vaj, zsírral is elkészíthető az pedig még lapult a hűtőmben egy kevés. (pont elég lett) Amúgy pedig tényleg egy minimál sós süti mert mindenből kevés kell bele.

Az íze pedig? Nos felülmúlta a várakozásaimat. Valószínűleg a zsír miatt, olyan különlegesen omlós lett, amilyet még soha egyetlenegy ilyen típusú sütinél nem tapasztaltam. Erre mondják, hogy szétomlik a szádban. Nagyon finom. Tényleg érdemes kipróbálni és nemcsak ilyen "vészhelyzetben" előhúzni a kalapból.

Sós rudacskák (Horváth Ilona receptje)

Hozzávalók:

- 30 dkg liszt

- 22 dkg margarin vagy 16 dkg zsír

- 2 dkg élesztő

- 1 egész tojás a lekenéshez

-1 tojássárgája a tésztába

- fél dkg cukor

- kevés (kb. fél dl tej)

- só (ízlés szerint, szerintem sótól függően mehet bele 2 teáskanálnyi, de inkább kevesebbet rakjunk bele egyszerre és kóstolgassuk)

Elkészítés: Én kenyérsütőbe raktam bele és azzal dolgoztattam össze.

Annak hiányában először a tej+cukor keverékében futtassuk fel az élesztőt.

A lisztet morzsoljuk el a margarinnal, utána jöhet hozzá a tojássárgája, a só, az élesztős tej és az egészet összegyúrjuk. Ha kell tehetünk még hozzá tejet, de ne legyen lágy a tészta.

Ceruza vastagságúra nyújtjuk és 8-10 cm rudakra vágjuk.

Lekenjük a felvert egész tojással és megszórhatjuk szezámmaggal, köménymaggal stb.

A tepsiben egymástól 2-3 cm távolságra rakjuk őket és középmeleg sütőben aranybarnára sütjük.

Nincsenek megjegyzések: