2008. március 9., vasárnap

Nudli


A nudlival ezidáig nem igazán ápoltam szorosabb kapcsolatot. Régebben- miután sokáig szemeztem vele- hazajött velem egy zacskó fagyasztott változata. Hát, mit mondjak? A csomagoláson látható kép volt az, ami ingerlően gusztusos volt, amiatt vettem végül meg, de mitagadás hatalmas csalódás lett a vége, mert a végeredmény egy nyúlós, ragadós, ízetlen vacak lett. Ebből persze teljesen logikusan arra következtettem, hogy a nudli ilyen. Nem is terveztem, hogy mi és ő még valaha egymásra találhatunk.

Azután múlt héten egy tartalmasabb leveshez kerestem második fogást, amikor a Házi ételek c. könyvben rábukkantam egy szilvalekváros gombóc receptre. No, gondoltam, pont ez kell nekem. A könyv írója megemlítette azt is, hogy ebből a tésztából nudlit is készíthetünk. Nudlit? Kösz, nem!-gondoltam.

Azért ziher, ami ziher felhívtam az Uramat, hogy mi a véleménye a menüről. Nos, azt kell mondjam, egy mondattal húzta át a terveimet. Ugyanis közölte, hogy a szilvalekvárt hanyagoljam és inkább nudli legyen gombóc helyett.

Így azután- miután a leesett államat összeszedtem- nudlit készítettem. Ami- itt esett le másodjára az állam- nagyon finom lett és igen tekintélyes adag. Ezért amit nem főztem ki, azt tálcára téve lefagyasztottam és amikor már megdermedtek zacskóba tettem őket.

Nudli

Hozzávalók:

30 dkg finomliszt

1,2 kg krumpli

1 tojás

2 csipet só

A nudlik hempergetéséhez zsemlemorzsa

1. A krumplikat megmossuk, majd héjában megfőzzük őket.

2. Közben egy kevés olajon, serpenyőben megpirítjuk, folyamatos kevergetés mellett a zsemlemorzsát. Úgy, hogy tegyünk hozzá, amikor kész kristálycukrot és ha szeretjük egy kevés fahéjat. ( 20 dkg zsemlemorzsához kb. 3 evőkanál cukor és egy kis kávéskanál fahéj mehet)

Én még soha nem csináltam így a morzsát, de határozottan finomabb így, ízesítve.

3. Ha megfőtt a krumpli, leszűrjűk, megpucoljuk és krumplinyomóval átpasszírozzuk.

4. Az áttört krumplihoz hozzáadjuk a lisztet, a sót, a tojást és összegyúrjuk.

5. A tésztából megformázzuk a nudlikat. Ezt lehet úgy, hogy kis darabokat tépünk le belőle és azokat görgetjük hengerekké, vagy pedig hosszabb, ujjnyi vastagságú csíkokat sodrunk és azokat késsel vágjuk fel 2-3 cm-es darabokká.

Arra azért figyeljünk, hogy kb. egyforma nudlikat gyártsunk, mert a főzésnél különben gondjaink lesznek. (egyik szétfő, a másik még nyers)

6. Egy nagy fazékban feltesszünk kb. 4-5 liter vizet főzni, rakunk bele egy kávéskanál sót és egy evőkanál olajat.

7. A felforrt vízbe rakjuk bele a nudlikat, egyszer óvatosan átkeverjük, azért, hogy lássuk nem ragadtak le az aljára, utána pedig addig főzzük, amíg fel nem jönnek a víz felszínére. Akkor még egy percet adunk neki, végül szűrőkanállal kiszedjük őket és beleforgatjuk az előre legyártott pirított morzsánkba.

8. Ehetjük porcukorral vagy lekvárral, de ha szeretjük, akár cukros darált mákot vagy diót is szórhatunk rá.

Baracklekvárral ettük, csak a fényképen látszik olyan sötétnek, mintha szilva lenne.

Nincsenek megjegyzések: