2007. szeptember 16., vasárnap

Meggyes pite?



Bizonyára sokaknak feltűnt a cím végi kérdőjel. Nos el kell mondjam az a jel korántsem a véletlen műve. De erről majd később.Szóval hol is kezdjem? Talán ott, hogy szerintem a meggyes pite nagyon jó dolog. Ahogy össszeolvad az ember szájában a savanyú gyümölcs és a vaníliás tészta hmmm. Ennek ellenére kb. 10 éve ettem utoljára. Valahogy mindig elmaradt, az elmúlt pár évben pedig nem igen készítettem meggyes sütit ( tekintettel a már többször említett kényes ízlésű férfiemberre, aki ezt a gyümölcsöt, ha csak teheti bojkotálja). Azért nemrégiben mégiscsak megszületett az elhatározás, én bizony sütök egy meggyeset. Halasztódott kicsit a dolog, mert hol margarinom nem volt, hol meggyem, hol pedig kedvem. Végül azután minden összejött, ott álltam tettrekészen és akkor.. Nos akkor rájöttem, hogy nincs hozzá receptem. Végül egy véletlen sietett a segítségemre. Az anyunak kikészített szakácsújságok egyikének a hátulján volt a legismertebb margarincég reklámja és mit ad isten, pont egy gusztusos meggyes pite nevű sütemény vírított ott. Neki is álltam, el is készült. Hogy akkor miért a kérdőjel? Hát csak azért, mert erősen elgondolkodtam azon, hogy vajon pite-e a pite? Merthogy ez szerintem csak egy sima, mezei meggyes piskótaszerűség.A pite pedig az amikor lapok között van a töltelék. Nem is tudom. Szóval ki-ki maga dönti el, hogy pite-e, vagy piskóta, mindenesetre finom.

Hozzávalók:

4 tojás

35 dkg finomliszt

15 dkg cukor

1 evőkanál citromlé

1 csomag sütőpor

1 csomag vaníliás cukor

1,5 dl tej

17,5 dkg Rama

meggy

A tojást kikeverjük a cukorral, hozzáadjuk az olvasztott margarint, a vaníliás cukrot, a sütőporral elkevert lisztet és végül a tejet. Kikent tepsibe öntjük ( nem lesz túl híg tészta) és megszórjuk a kimagozott meggyel. (Azért nem írtam mennyiséget, mert én csak úgy sacc per kábé tettem, de kb. egy 7 dl-es üvegnyi volt.) Én elfelejtettem, de szerintem finom, ha a lecsöpögtetett meggyet, egy pici fahéjjal megszórjuk.

Én egy kb. 20*30-as tepsiben sütöttem és szerintem egy kicsit vastag lett a tészta, máskor kicsit nagyobba fogom, hogy még jobban érvényesüljön a gyümölcs.

Nincsenek megjegyzések: