2007. szeptember 15., szombat

Málnás-csokis tejberizs




Mielőtt folytatnám az írást, el kell mondanom valamit.. Nem szeretném, ha azt hinné bárki is, hogy minden ételt-édességet, amit ide felteszek az elmúlt két napban készítettem el. Ennyire azért nem vagyok mániákus, főleg nem most ,a 40 fokban. Az igazság az, hogy már egy ideje, ha éppen úgy volt kedvem és a végeredmény is elfogadható volt, akkor lefotóztam. Ezek közül is rakok fel párat, hiszen ezek is az én " gyermekeim".

Ennyi duma után jöjjön a recept.

Igazándiból ez egy olyan saját kútfős, mi is van itthon édesség. Ahhoz képest viszont meglepően finom. Az alap egy sima tejberizzsel indul, 1 liter tejhez rakok egy csipet sót, vaníliás cukrot, felforralom. Közben megmosom a rizst, kb. egy 2 dl-es bögrényit. Ha a tej felforrt, beleöntöm a rizst és kislángon, gyakran kavargatva( főleg amikor már sűrűl), puhára főzőm a rizst. Ha esetleg nem elég puha még de már jól besűrűlt, akkor én egy 10-15 percre le szoktam fedni és úgy állni hagyom. Mielőtt azonban levesszem a gázról, belekeverek egy csomag főzős vaníliás pudingport, az nagyon hamar besűríti és isteni finom ízt ad neki. Még forrón hozzáteszem a cukrot, ízlés szerint, én olyan 3-4 evőkanállal szoktam-gyümölcstől függően.Amikor kihűl, kétfelé veszem, az egyik marad sima vaníliás, a másikhoz keverek egy kis cukrozott kakaót(igaz, hogy nem ad olyan szép színt, de nem lesz tőle túl csokis-keserű, mert az nem szeressem)

Azután már csak az összeállítás van hátra, tulajdonképpen kedvünk és ízlésünk szerint rétegezzük poharakba a csokis és a vaníliás tejberizst közé pedig bőven rakjunk gyümölcsöt. (Én fagyasztott málnából csináltam, és így nagyon jó volt, mert a levet is, amit engedett fel tudtam használni a rétegzésnél)Kis időre rakjuk hűtőbe, hogy jól összeérjenek az ízek. Pár szép szem, egész gyümölccsel és citromfűvel díszíthetjük.

Nincsenek megjegyzések: