2007. szeptember 16., vasárnap

Sült túrótorta


Ez a süti saját kreálmány. Még tavaly télen ettünk valahol egy szelet isteni finom sült túrótortát. Sajnos azonban egy szeletet is horribillis áron árultak belőle,ráadásul azt is tőlünk 40 km-re, úgyhogy elkezdtem azon gondolkodni, hogyan is lehetne összerakni egy ilyen tortát. Addig-addig törtem a fejem, hogy 2 másik sütiből összehoztam a saját sült túrótortámat. Azt kell mondjam osztatlan sikert aratott. Mi sem mutatja ezt jobban, mint az, hogyha ilyet sütök és vendégeink jönnek a ház ura mindig nyomatékosan megkér, hogy ne a teljes tortát tegyem eléjük, nehogy elfogyjon az egész és neki ne maradjon.

A torta 3 rétegből áll: tészta+gyümölcs+túrókrém

1. tészta: ez egy omlós tészta :17 dkg liszt, 9 dkg margarin, 5 dkg porcukor, csipet só, egy csapott teáskanál sütőpor, egy tojássárgája. Ezeket gyors mozdulatokkal összegyúrjuk és 1-2 órára hűtőben tesszük. Előre is meg lehet csinálni, sőt jól fagyasztható. Ha nem állna össze, egy-két evőkanál hideg vízzel segíthetünk rajta.

2. Ha a tészta kicsit állt, elővesszük és kibéleljük vele a sütőformánkat. (Én egy szilikonos kb. 22 cm átmérőjű kerek tortaformában sütöm mindig.) Tepsiben is működik a dolog , a csatos forma szerintem egy kicsit cinkes, mert a túrókrém lágyan kerül bele és félő, hogy kifolyik, de végülis meg lehet próbálni, csak tenni kell alá egy másik tepsit, hogy ha folyik abba folyjon, de ha lehet mindenképpen jobb egy zárt sütőforma. A lényeg, hogy egyenletesen terítsük el a tésztát a forma alján, nem kell peremet csinálni neki, mint a pitéknek. Én nem szoktam nyújtani, hanem késsel kisebb darabokra vágom és kézzel belenyomkodom a formába.Nekem így egyszerűbb, mert nem vagyok oda a nyújtásért. Ha kész , villával megszúrkálom, hogy gőz azokon a lyukakon jöjjön ki, ne púposítsa fel nagyon a tortalapunkat.

3. Sütőben kb. 5-8 percig elősütöm, nem kell, hogy színt kapjon, csak ha hozzáérsz, már ne legyen teljesen nyers tészta érintése. Ha kivetted, azonnal kend le felvert tojásfehérjével ( maradt az omlós tésztánál), mert ez rászárad és nem engedi majd át a rákerülő gyümölcslevet és így nem ázik át a tészta.

4. Ha megszáradt a tojásfehérje, egyenletesen terítsd rá a gyümölcsöt. (Én fagyasztott ribizlit használtam), szerintem még a málnával is finom lehet.

5. Végül jöhet rá a túrókrém:

2 túrót, 5 kanál grízzel, 20 dkg cukorral, 1 vaníliás cukorral és a négy tojássárgájával robotgéppel egyenletesre kikeverünk, ha kész óvatosan hozzáforgatjuk a habbá vert 4 tojásfehérjét.

Az előkészített alapra öntjük, azután sütőben, kislángon sütjük kb. 1 óra hosszáig, fontos a kisláng, mert a túrókrém elég vastag lesz, legyen ideje átsülni, amikor az oldala és a széle aranybarna akkor jó.

Ha megsült a formában hagyjuk kihűlni, mert melegen törik, utána óvatosan tálcára borítjuk és vékonyan megporcukrozzuk.

Nincsenek megjegyzések: