2008. december 5., péntek

Adventi aprósütemények 2008.-Habsipkás mogyorós korong


Ragyogó napsütés, tavaszias időjárás ide- vizsgaidőszak oda, az adventi készülődések azért már javában folynak nálunk. Tudni kell, hogy az én Uram nagyon szereti a karácsonyt és azzal ezzel járó összes csillogó-villogó-zenélő égőt, kütyüt, ablakdíszt, hagyományt, szokást, rituálét. Az a típus, aki augusztus 12-én, a Balaton parton üldögélve, hattyúetetés közben is arról érdeklődik, hogy várom-e már a karácsonyt?Természetesen ez a kérdés, a december közeledtével egyre gyakrabban hangzik fel. Ezért, azután mikor végre beköszönt advent első vasárnapja, felgyúlnak a fények minálunk, és elindul a készülődés, az ünnepvárás. Tavaly majdnem a lakásnak is sikerült (mármint felgyulladnia) miután az én drágám szerint gondosan és stabilan álló fenyőfa ráborult az adventi koszorúra, amin lévén december 24-e, mind a 4 gyertya égett. De ez egy másik történet.

Szóval, ha advent, akkor természetesen az aprósütemény-sütés sem maradhat el. Íme az egyik múlt heti kedvenc. Tudni kell, hogy én nem vagyok sem a habcsók, sem a habcsók jellegű sütemények rajongója, ez azonban még engem is meggyőzött, tényleg eteti magát. Felvéve az állandó adventi repertoárba.

A sikert mi sem mutatja jobban, mint a fenti fénykép- mire a fotózásra került a sor, alig árválkodott néhány darab a sütisdoboz mélyén.

Kicsit variáltam a recepten: kihagytam a mogyorós grillázst (fogalmam sincs, honnan szerezhetnék, igaz nem is nagyon keresgéltem), és behoztam új elemként, hogy lekvárral kentem meg a kis korongokat, nekünk így sokkal jobban ízlett.

Habsipkás mogyorós korongok (Tina karácsony 2004)

Hozzávalók kb.45 darabhoz

1 tojás+1 tojásfehérje, 17-18 dkg liszt, késhegynyi sütőpor, 20+5 dkg kristálycukor, 10 dkg vaj, 1 teáskanál rum, 2 evőkanál citromlé, 2 teáskanál étkezési keményítő, 3 evőkanál darált mogyoró+ a díszítéshez 45 db

Elkészítés:

- a lisztet, a sütőport, 5 dkg cukorral, a vajjal (én puhával dolgoztam), a tojás sárgájával és a rummal omlós tésztává összegyúrjuk. Igen, tudom, hogy az omlós tésztához hideg vaj kell, de én így szoktam és nekem bevált.

- ha elkészült a tésztánk, belerakjuk egy zacskóba és 30 percre hűtőbe rakjuk.

- a két tojásfehérjét habbá verjük, ha már majdnem kemény hozzárakjuk a citromlevet, majd beleszórjuk a keményítővel elkevert maradék 20 dkg kristálycukrot.

- ezután kinyújtjuk a tésztát- legkönnyebb két réteg folpack vagy kettévágott, nagyobb méretű zacskódarab között és korongokat szaggatunk ki belőle. (eredetileg 4 cm-est írt a recept, én ennél kisebbeket gyártottam-kb. 2-2,5 cm átmérőjűeket.

- a korongokat sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük

- megkenjük őket vékonyan baracklekvárral

- a tojásfehérjehabot kivágott zacskóba vagy nyomózsákba vagy egyéb más célszerkezetbe töltjük és a korongokra nyomunk egy-egy adag habot.

-tetejüket megszórjuk darált mogyoróval, közepükbe egész mogyorószemet ültetünk

- előmelegített sütőben 150 fokon 20-25 percig sütjük

Nincsenek megjegyzések: