2008. november 8., szombat

Tárkonyos-tejszínes raguleves



Ez amolyan öszvér leves lett, mert kb. 4 féle receptből és ízemlékből raktam össze és addig-addig variáltam, amíg mindegyik receptből lett benne egy kicsi. A csirkehúst lecseréltem disznóra (mert ez volt itthon), kihagytam a húsleveskockát, a gombát, a karalábét stb. A végeredmény viszont nagyon nekem tetsző-ízlő lett. Pont olyanra sikerült, amilyenre szerettem volna, ami azért is nagy dolog, mert levesfőzésben irtó amatőr vagyok.

Íme az öszvér recept:

Tárkonyos-tejszínes raguleves

Nekem disznócombom volt itthon, kb. fél kg-ot felkockáztam (pontosabban felkockáztattam) és kevés olajon átpirítottam minden oldalát.

Amikor ezzel elkészültem, az elősütött húskockákhoz raktam az időközben megpucolt, feldarabolt zöldségeket: borsót (nálam konzerv), répa, zöldség. Felöntöttem egy kevés vízzel, ízesítettem sóvval, borssal és hagytam puhulni.

Kb. fél óra múlva hozzáraktam a tárkonyt ( egy kávéskanálnyit) és öntöttem rá még másfél liternyi vizet. Így főztem tovább addig amíg a hús és a zöldségek teljesen meg nem főttek. (kislángon főztem tovább)

Amikor elkészült 1,5 dl tejszínt egy kevés levessel elkevertem, hogy ne legyen hideg, amikor a levesbe teszem, nehogy kicsapódjon. Ezután folyamatos keverés mellett beleöntjük a leveses tejszínt.(addig vegyük le a tűzről a fazekat, az a tuti). Utána még egy összeforralásnyi időre visszarakjuk és egy kevés citromlével, valamint ha szükséges plusz tárkonnyal utóízesítjük, majd tálaljuk.

Nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések: