2008. november 29., szombat

Bonbon 3. - Gyümölccsel töltött tejcsokibonbon


Ez egy saját kútfőből kipattanó bonbonötlet volt. Kimaradt egy maréknyi fagyasztott vegyes erdei gyümölcs mix, egy előző sütésből, beszereztem hozzá egy táblányi Bocit tejcsokit és indulhatott is a sorozatgyártás.

Először is a csokit összetördeltem (közben egy-két kockát bekapva leteszteltem, hogy megfelelő-e a minősége :), azután hozzáraktam egy kevés kb. 2 dkg vajat és beraktam a mikróba. Amikor a vaj felolvadt és a csoki is megpuhult, összekevertem és kész is volt az olvasztott csokoládé. Egy ecsettel kikentem a formákat, ügyelve arra, hogy egyenletes, ne túl vékony rétegben fedje be. Ezután hűtőben dermesztettem.

Eközben a gyümölcsöket 2 csomag vaníliás cukorral összepépesítettem.

A megdermedt csokit leellenőrizzük, hogy hol túl vékony, vagy esetleg hiányos a csokimáz. Ahol hiba van, ott újabb ecseteléssel és hűtéssel javítjuk.

Ezután kiskanállal kb. háromnegyed részig töltögetjük a formákat a vaníliás gyümölcspépünkkel. A bonbonok tetejére (későbbiekben, majd az aljára) ráterítjük a maradék olvasztott csokinkat. Ezért nem szabad túltölteni a formákat, mert különben a csoki mellett ki fog buggyanni a töltelék. (Sajnos ezt a tapasztalat mondatja velem, a prototípus gyártásánál én is ebbe a hibába estem)

Újabb hűtő következik, de most hosszabb időre, a teljes dermedésig. Egy éjszaka a legideálisabb.

Másnap óvatosan kivesszük a bonbonokat a formából és örülönk magunknak és a sikerünknek.

Nincsenek megjegyzések: