2008. április 16., szerda

Turbó mikrós madártej


Teljesen véletlenül bukkantam rá a napokban egy számomra eddig ismeretlen blogra a Terülj, terülj asztalkámra. A tulajdonosa Ottis, aki a képe és az írásai alapján egy nagyon szimpatikus csajszinak tűnik. Az már csak ráadás, hogy szuper receptjei vannak. Nála találtam rá újfent a mikrós madártejre. Azért újfent, mert egyszer már valahol megvolt nekem ez a recept, de sikerült elkavarnom. Amúgy nem vagyok egy nagy madártej készítő, eddig talán egyszer csináltam, valamikor ezer évvel ezelőtt, de úgy maradt meg az emlékeimben, hogy sokat pepecseltem vele.

Nos, az tuti, hogy ez a fajtája tényleg turbó fokozatban készül el. Mindennel együtt kb. 10 perc alatt. Amin változtatni fogok legközelebb, hogy kevesebb ideig hagyom a mikróban a pudingos vaníliakrémet, mert most nem számoltam azzal, hogy amikor kihűl sűrűre dermed. Szóval, ha hígabbra akarjuk, akkor amikor úgy látjuk, hogy még nem jó, nos akkor lesz pont jó.

Ja és máskor hűlés közben nem fogom elfelejteni letakarni egy folpackkal, mert akkor a bőrősödést megelőzhetjük.

Itt találod az eredeti bejegyzést, de a lustábbak kedvéért ide is bemásolom.

Ez amúgy egy elég nagy adag én csak a feléből csináltam, ami nem is volt baj, mert most derült ki számomra, hogy az Uram utálja a madártejet, nekem pedig így is bőven elég volt.

Turbó mikrós madártej (Ottis receptje)

Hozzávalók: 1 liter tej, 3 tojás, 3 tk vaníliás cukor, ½ tk vaníliás pudingpor, cukor.

Elkészítés: 3 tojás sárgáját, 2 tk vaníliás cukrot, néhány kanál cukrot, a vaníliás pudingport simára keverjük és egy-két kanál tejet merünk hozzá. A tejet egy mikrózható tálba rakjuk, kissé megmelegítjük a mikróban, hozzáöntjük a tojássárgás keveréket és visszatesszük a mikróba. 2 percenként kivesszük és jól megkavarjuk. Ezt addig ismételjük, amíg a kellő sűrűséget el nem éri (én kb. 4-szer vettem ki). Én sűrűbben szeretem. Aki hígan szereti, kevesebb pudingport tegyen bele. A tojásfehérjét egy mikrózható tálban felverjük, a végén 1 tk vaníliás cukrot és egy kevés cukrot teszünk bele. Betesszük a mikróba, teljes teljesítményen ½ -1 percre. Ha szükséges, akkor még egy fél percre. Saját gőzében szépen megfő. Kanállal beleszaggatjuk a sodóba.

Nincsenek megjegyzések: