2013. október 28., hétfő

Nesquick kakaós keksz kókuszos töltelékkel


Ősszel és télen valahogy mindig több kekszet sütök. Gondolom ez a hamarabb sötétedős, bekuckózós időszak miatt van. Vannak állandó, visszatérő kedvencek és időnként próbálkozom újdonságokkal is. Vagy bejönnek vagy nem. Ez például bejött. A receptet Jade konyhájában találtam. 


Nesquick kakaós keksz kókuszos töltelékkel

A tészta hozzávalói:

50 dkg liszt
17 dkg cukor
5 púpozott ek Nesquick
2 tk sütőpor
csipet só
25 dkg vaj
2 tojás
1-2 ek tej - ha szükséges


Töltelék:

1 és 1/2 csésze kókuszreszelék
1/2 csésze sűrített tej

( az eredeti receptben fél csésze darált dió is van benne, de én azt kihagytam, helyette picit több kókuszt tettem bele)



Elkészítés

- A tészta hozzávalóiból egy jól nyújtható tésztát készítünk. Én kenyérsütőben kevertem ki. 

- A töltelékhez csak összekeverjük a kókuszreszeléket és a sűrített tejet. ( ha nagyon híg tegyük be egy kis időre a hűtőbe, hogy jobban összeálljon)

- A tésztát kinyújtjuk kb. fél cm vastagságúra és jó nagy köröket szaggatunk belőle kb. 5-7 cm átmérőjűeket. 

- Mindegyik közepébe teszünk egy diónyi tölteléket, összegömbölygetjük, majd a tepsiben sütőlapra tesszük és kicsit meglapogatjuk, kilapítjuk őket. Egymástól kb. 2-3 cm-re tegyük őket. 

- A tetejüket díszíthetjük mogyoróval, dióval, mandulával, mandulaszeletekkel.

- Előmelegített sütőben kb. 10-15 percig sütjük, majd rácsra téve hűtjük. 

- Aki nagyon turbózni szeretné, az lecsurgathatja csokival. 


2 megjegyzés:

Veronika írta...

Milyen sűrített tejet használtál? Tubusosat?

Zsuzsi írta...

Szia!

Igen, tubusosat. Azt hiszem Oké márkájú volt, de szerintem bármelyik jó. :)