2011. augusztus 11., csütörtök

Finom kefíres lángos


Éveken át ezt a lángostésztát használtam. Igazából elégedettek voltunk vele, nem is kerestem tudatosan másikat. Aztán mégis szembejött velem Móni blogján. Szeretek hozzá járni, kedvelem az írásaiból áradó őszinteséget, humort. A receptjei pedig ötletesek, de nem túl bonyolultak mégis finomak. Nálunk a lángosreceptje is nagy sikert aratott és kérésre mostantól erre cseréltük le a régit. ( Móni blogja amúgy indult a Goldenblog versenyén, én már szavaztam rá- tegyétek ti is- a blog neve: Praktikák sok gyerekhez)

Kefíres lángos

1,5 dl meleg víz
2, 5 dl kefír
kb. 70 dkg liszt
3 dkg élesztő
1 evőkanál olaj
2 kávéskanál só
1 kávéskanál cukor

A hozzávalókat kenyérsütőben megkelesztjük. Ügyeljünk rá, hogy ne legyen túl kemény a tészta, inkább enyhén ragacsos, de ne túl folyós, lágy.

Ha kész, átgyúrjuk és 10-12 bucira szedjük szét. ( Attól függ mekkora lángosokat akarunk)
Kicsit hagyjuk őket még kelni, majd jól széthúzogatjuk és forró olajban aranybarnára sütjük.

Ízlés szerint- fokhagymásan, tejföllel, sajttal stb. stb. - tálaljuk.


Ja és a szokatlan forma? Az is Móni ötlete - itt találjátok.





3 megjegyzés:

Anazar írta...

Ezer éve nem ettem lángost. Most megkívántam, bár sosem tudtam megenni egy egészet egymagam, mindig hamar eltelített az olajossága. A fokhagymás tejföl volt rajta a legjobb :-D))

Maimoni írta...

Jajj, de aranyos vagy, köszönöm:))

Cecile írta...

Boldog, békés karácsonyt!