2011. június 19., vasárnap

Jó beleharapni sült krumpli


Lassan egy év telt el úgy utoljára írtam ide valamit. Nem volt ennek különösebb oka, egyszerűen elfogyott a szufla, a lelkesedés. Használóként azonban rendszeresen visszajártam, hiszen ide gyűjtöttem össze a receptjeimet. Egy ideje már megfordult a fejemben, hogy újra elkezdek írni, mert én szerettem ezt csinálni, örültem, ha jöttek a visszajelzések, hogy ez vagy az jól sikerült. Valószínűleg az is közrejátszott, hogy nem is nagyon volt mit posztolni, nem igazán születtek új dolgok, csak amik már szerepeltek a blogon.
A visszatérést egy roppant egyszerű recepttet- ha ez egyáltalán annak nevezhető- kezdem.

Jó beleharapni sült krumpli

Azt hiszem ezt a fajta ételt nevezik steak burgonyának is. Valamikor régen egyszer vettünk valahol egy csomag fagyasztottat és nagyon ízlett, aztán valamiért eltűnt a hűtőpultokból.
Ez annak az utángyártása home made módra.
Félkövér
Ahogy már írtam nincs igazi recept.

1. Válogassunk kb. egyforma nagyságú krumplikat ( én most újból csináltam, de a dolog működik régivel is)
2. Ha régi krumplink van pucoljuk meg, ha új súroljuk jól le.
3. Főzzük meg őket- akár már itt is fel lehetne 4 hasábba vágni őket, de én egyben szoktam megfőzni őket és mikor kihűltek akkor darabolom fel őket. Vigyázat! Melegen nem lehet darabolni, mert szétesik!!!!!!!!
4. Hevítsünk bő olajat egy serpenyőben és rakjuk bele a hasábjainkat! Forgassuk őket, hogy minden oldaluk jó pirosra süljön.
5. Ha már szép aranybarna, szedjük ki és sózzuk meg.

Sütés előtt is be lehet dörzsölni egy kevés sóval, vagy pl. grill fűszerkeverékkel, úgy is nagyon finom.

Még üresen, egy salátával is nagyon finom, de bármilyen húshoz köretként is megállja a helyét.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: