2010. augusztus 7., szombat

Túrórudival töltött minimuffin


Régen nagyon sok muffint sütöttem, azután valahogy alábbhagyott a Stahl Judittól eredeztethető őrület és nálam is leáldozott a csillaga. Igazándiból soha nem voltam túlságosan oda a hagyományos, sima - amerikai típusú- muffinokért, túl száraznak és fojtónak találtam őket. Próbálkoztam mindenfélével tölteni, de általában lecsúsztak az aljára és szépen odakozmáltak. Egy idő után a papírkapszlikat felváltotta a szilikonos forma, ami annyiban jelentett előrelépést, hogy muffinsütés helyett fasírtot, kakaóscsigát, brióst stb. sütöttem benne. Volt még egy másodvirágzása a dolognak nálam, amikor beújítottam egy szilikonos minimuffinformát. Ez azért lényegesen szimpatikusabb volt, mert a falatnyi kis sütemények, azon túl hogy gusztusosak voltak, egy-két falatnyi adagokként nem csömörlött meg tőle az ember. De ennek ellenére nem túl gyakori az, hogy én muffint sütök.


A múlt héten azonban találtam egy receptet ami felkeltette az érdeklődésemet és nagyon jól sikerült. Annyit azért változtatok majd rajta, hogy mehet bele egy kicsit nagyobb túrórudi darab. Tényleg olyan mintha töltve lenne és lényegesen egyszerűbb így, mint túrókrémet kavarni és ráadásul a túróréteget körbeveszi az olvadt csoki is. Szóval bátran ajánlom kipróbálásra.


A receptet itt találtam egy keveset alakítottam rajta (pl. elhagytam a tetejéről a mázat és a túródarabokat), de az alapokat meghagytam.


Túrórudival töltött minimuffin


Hozzávalók:

- 12 dkg liszt

- 3/4-ed csomag sütőpor

- kevés fahéj

- csipet só

- 1 csomag vaníliás cukor

- 1-2 evőkanál kakaó -attól függően, hogy mennyire szeretnétek keserűre, csokisra a tésztát, én csak egyet raktam bele.


Ezek a száraz hozzávalók, ezeket egy tálban összekeverjük.


- 3 tojás fehérjét habbá verem.


- A 3 tojás sárgáját kikeverem 12 dkg porcukorral és hozzáöntök még 2 evőkanál étolajat.


Az összeállítás a következő:

A cukros-olajos tojássárgájához hozzákeverem a száraz hozzávalókat, majd óvatosan, hogy ne törjön hozzáteszem a tojásfehérjehabot.


Ezután a muffinformába aljába rakok egy kevés kakaós tésztát, jön rá a túrórudi, majd befedjük egy másik adag tésztával. ( ne töltsük túl púposra)


Én kisebb fajta millis túrórudit háromfelé daraboltam, de lehetett volna nagyobb részt is belerakni.


Előmelegített sütőben megsütjük.


Nincsenek megjegyzések: