2009. szeptember 20., vasárnap

Tejfölös-sajtos párizsi kosárkák


Valahogy még sohasem került fel ide ez a recept, pedig nagyon sokszor készítem. Az eredeti változat egy 1986. januári Magyar Konyhából származik és csak egy pár apró dolgot változtattam meg rajta. Nagyon finom, kiadós és gyorsan elkészíthető étel.



Tejfölös-sajtos párizsi kosárkák


Hozzávalók: kb. 10-12 db fél cm vastagra vágott sertéspárizsi, 1 kisdobozos tejföl, 10-15 dkg sajt, 1 tojás, só, bors, pirospaprika, szerecsendió, metélőhagyma, sütéshez: kevés olaj


1. A megszokottnál kicsit vastagabbra (kb. fél cm) vágott párizsiszeleteket kevés olajon megsütjük. A hő hatására felpúposodnak, így kialakulnak a kosárkaformáink. (csak zárójelben jegyezem meg,hogy ha mégsem púposodnak, az sem tragédia, akkor simán rákenjük a tölteléket.


2. A töltelék nagyon egyszerű: 1 kisdobozos tejfölt simára keverünk 1 tojással, kb. 10 dkg reszelt sajttal, kevés sóval, borssal, egy csipetnyi pirospaprikával és szintén egy kevés szerecsendióval.

Az eredeti recept csak a kosárkák tetejére írja az apróra vágott snidlinget, de én a töltelékbe is szoktam keverni, mert nagyon szeretjük az ízét.


3. Egy kivajazott tűzálló tálban egymás mellé ültetjük a kosárkákat és megtöltjük a tejfölös-sajtos masszával. No itt ismét renitenskedtem, mert nekem bőven szokott mellé is jutni belőle.


4. Megszórjuk a tetejüket egy kevés reszelt sajttal és még némi metélőhagymával.


5. Annyi időre tesszük sütőbe, amíg jól átforrósodik.


6. Szerintem rizzsel a legfinomabb.

Nincsenek megjegyzések: