2021. május 16., vasárnap

Juhtúróval töltött padlizsánszeletek baconbe tekerve

Gyors, egyszerű és finom kis tekercsek.
Juhtúróval töltött padlizsánszeletek baconbe tekerve 

 Hozzávalók:
 - 1 padlizsán 
- 1 csomag bacon 
- kb. 20 dkg juhtúró 
- kb. fél doboz 12,5 dkg mascarpone 


 Elkészítés: 

 1. A padlizsánt megmossuk majd hosszanti irányban vékony szeleteket vágunk belőle. (Annyira legyen vékony, hogy kényelmesen fel lehessen majd tekerni) Nekem 1 közepes padlizsánból 5-6 normál szelet szokott kijönni. 

 2. A juhtúrót összetörjükk egy villával és hozzáadjuk a fél doboz mascarponét és kikeverjük. 

 3. Jön a tekercselés: egy szelet baconre ráfektetjük a padlizsánszeletet, a végére ráhalmozunk egy kupac juhtúrós krémet, majd ezt feltekerjük és egy sütőtálba rakjukk őket. (nyilván lehet egy sütőpapírral bélelt tepsi is)

 4. Előmelegített sütőben nem túl erős lángon kb. 20-25 perc alatt készre sütjük. (amíg a bacon szépen megpirul) 

 5. Én petrezselymes rizst készítettem hozzá, de igazából ízlés kérdése mehet hozzá sült krumpli, zöldsaláta is.

 Megjegyzés 1.: az eredeti receptben nem volt mascarpone én azért lazítottam vele a juhtúrót, hogy lazább legyen és kicsit enyhítsek a juhtúró karakteres ízén

 Megjegyzés 2.: - mivel sokan nem szeretik a juhtúrót, szerintem simán lehet ricottával vagy cottage cheese-el helyettesíteni

Nincsenek megjegyzések: