2019. június 10., hétfő

Menzaihletésű fokhagymás-paprikás szelet (5.)


Napok óta ez járt a fejemben. Régen a menzán gyakran adták ezt, általában krumplipürével. Gondolkodtam, hogyan tudnám ezt újraalkotni, kérdezősködtem, hátha másoknak van rá ötlete. :) Végül ezekből és a saját kútfőmből gyúrtam össze a végleges változatatot és tökéletes lett. Még az illata is olyan lett, hát még az íze. Semmi különös, de egyszerű, gyors és finom étel. Én most csirkemellből csináltam, alapból szerintem sertésből volt, nyilván olyankor tovább kell a húst puhítani.

Menzaihletésű fokhagymás-paprikás szelet

Hozzávalók:

-csirkemell
-olaj
-1-2 gerezd fokhagyma
- kevés liszt, pirospaprika
-só, bors



1. A csirkemelleket szeletekre vágjuk, kicsit klopfoljuk, sózzuk, borsossuk. Kicsit állni hagyjuk.

2. Lisztet összekeverünk pirospaprikával és megforgatjuk benne a hússzeleteket.

3. Kevés olajon  a húsok mindkét oldalát kicsit elősütjük.

4. Felöntjük kevés vízzel. (ha fogy, folyamatosan adagolunk még hozzá)

5. 1-2 gerezd reszelt fokhagymát tesszünk hozzá.

6. Addig főzzük, amíg a hús puha nem lesz. Közben az ízeket kóstolgassuk és, ha szükséges korrigáljunk rajtuk.

7. Krumplipürével tálaljuk. (vagy amivel szeretnénk :) Nekem volt még egy kis vajas újkrumplim, azzal ettem, azzal sem volt ám rossz.

Nincsenek megjegyzések: