2010. július 3., szombat

Zöldbabfőzelék


Ha lenne, nyilván főhelyre kerülnék a gasztroblogírók szégyenfalán. Nem elég, hogy egy ideje, csak pianoban írogatok, amikor meg mégis, mint most, akkor sem valami körmönfont ínyencséget jegyzek le, csupán a zöldbabfőzelék receptjét. A zöldbabfőzelék és én sokáig csak távolról szemléltük egymást, de pár hónapja rájöttem, hogy milyen jó is az, és azóta gyakran készítem. Hogy ne felejtsem el állandóan, ezért írom be ide. Meg persze, ha valaki szintén kezdő zöldbabfőzelékkészítő, annak is jól jöhet.


Szóval:


Zöldbabfőzelék


1. fél kg zöldbabot felrakok főni, bő, sós vízben


2. Készítek egy rántást, kevés olaj, rá liszt + 2-3 gerezd (duci gerezd :)) fokhagyma


3. Ha a bab puha, először egy kicsit a levéből, majd fokozatosan az egészet átmerem és simára keverem a rántással és sűrűre főzöm


4. Ha kész, mehet bele egy jó lögyintés ecet és végül tejföl - én ennyihez legalább egy kisdobozosat hozzá szoktam rakni és kész is.


Nincsenek megjegyzések: