2010. január 10., vasárnap

Steak burgonya mustárral


A kissé fellengzős cím ellenére ez gyakorlatilag egy hasábokra vágott sült krumplit jelent, egy igencsak finom mustáros kencébe forgatva.
Millie-nél találkoztam ezzel a recepttel először, már akkor is tetszett, de hosszú hónapokig nem próbáltam ki, mert visszatartott az, hogy nem volt magos mustárom és a leírás szerint csak az a jó. Így talonban maradt. Azután egy vasárnap ismét a kezembe akadt és úgy döntöttem lesz ami lesz, egyszer élünk én bizony elkészítem sima, mezei mustárral. És, láss csodát, az eredmény lenyűgőző lett. Friss, ízletes, különleges ízvilágú köret, ami tényleg már önmagában is elég lehet. Azóta már kipróbáltam magos mustárral (a Lidlben vettem, potom pénzért), de bevallom, ha elfogy, nem fog megakadályozni abban, hogy újra és újra elkészüljön ez a remek kis köret.
(valahol olvastam, hogy volt aki úgy oldotta meg a hiányzó magos mustárt, hogy a sima mustárhoz, mustármagot kevert-szóval a lehetőségek tárháza végtelen)

Steak burgonya mustárral (Millie receptje)

Hozzávalók:

Kb. 1,5 kg krumpli hasábokra (negyedekre)vágva- újkrumplinál rajta lehet hagyni a héját, utána én már pucolom.
Fél pohár magvas mustár-vagy a fent említett alternatívák egyike (én Globus mustárból tettem, nem mértem ki mennyi, de kb. 5-6 evőkanálnyi biztosan volt)
két ek olvasztott vaj
két ek olivaolaj
2 ek citromlé
egy citrom reszelt héja
egy ek szárított oregánó
egy tk só
sok-sok frissen őrölt bors

A krumpli kivételével összekeverjük a hozzávalókat, majd ráöntjük a krumplikra a keveréket és jól összeforgatjuk.
Kibélelünk egy nagy tepsit (vagy két tepsit) sütőpapírral és rátesszük a krumplit, úgy hogy egy sorban legyenek.(a sütőpapír fontos momentum, különben órákig suvickolhatsz)
220 fokos sütőben időnként átforgatva kívül ropogósra, belül puhára sütjük őket kb egy óra alatt.

1 megjegyzés:

Kiskukta írta...

Én is úgy oldom meg, hogy a keverem a mustárt mustármaggal, és tökéletes, egyik kedvencem.