2009. március 29., vasárnap

Őszibarackzselés-tejszínes piskóta és egy blogajánló


Az úgy kezdődött, hogy megleptem magam egy Csábító házi sütemények című könyvvel. Jó vásárnak bizonyult, tele van rengeteg, gyönyörű képpel illusztrált sós és édes recepttel. Szóval így kezdődött. És úgy folytatódott, hogy véletlenül rábukkantam egy eddig számomra ismeretlen blogra és teljesen elbűvölt. Egy Írországban élő magyar lány írja, aki műkedvelő cukrászként dolgozik kint. Először egy cukrászdában sütötte a cake-ket, pie-kat, tartokat, mostanra azonban már otthon készíti el megrendelésre és a piacra. (igen, ott lehet ilyesmit árulni a piacon) Mivel több éve írja a naplóját, jó pár estémet töltöttem el a visszaolvasással, nagyon olvasmányos stílusban ír és mivel gyakran szövi bele a receptjeit, újdonságait az irományaiba, olyan az egész, mintha egy gasztroregényt olvasnál.

Íme a blog címe:"...Or to be a place that has got To be forgiven for its faults."Az oldalán jobb oldalt felül a linkek között megtalálható a régi naplójának a linkje, azzal érdemes kezdeni.

Szóval miután végigolvastam a étvágygerjesztőbbnél étvágygerjesztőbb sütileírásokat, kedvem támadt sütni. Elővettem hát az új szakácskönyvemet és nekiálltam. Egy kicsit variáltam a receptem és még fogok is, de összeségében egy üdítő és finom süteményt kaptam.

Őszibarackos- tejszínes piskóta

1. Süssünk egy 4 tojásos piskótát egy közepes tepsiben (kb. 25*30 cm)

2. Elkészítjük az őszibarackzselét: 2 csomag főzős vaníliás pudingport, 7 dkg cukorral és 7 dl rostos őszibaracklével elkeverjük és sűrűre főzzük. Ha kész és kicsit kihűlt, hozzákeverünk kockára vágott konzerv őszibarackot (3-4 darabot)

3. A kihűlt barackzselét a szintén kihűlt piskótára simítjuk.

4. Kemény habbá verünk 3 dl Hulala tejszínt és a barackzselé tetejére kenjük.

5. Ezután jön még a tetejére krémlikőrbe mártogatott kocka alakú háztartási keksz és ha szeretnénk csokimáz. Én most csak kekszet tettem rá, de legközelebb nem fogok, mert csúszott-mászott a hab tetején, nem lehetett normálisan enni, úgyhogy úgy döntöttem, hogy máskor a legfelső réteg a Hulala lesz és azt fogom lecsorgatni csokival- így praktikusabb és ugyanolyan finom lesz.

1 megjegyzés:

Andrea írta...

Húúú de jól néz ki! Ezt ki kell próbálnom. :)