2009. március 7., szombat

Mustáros csirkemellragu, krumplival


A szándék, hogy gyakrabban fogok írni, ismét gellert kapott. A napok elrohannak mellettem, úgy, hogy szinte észre sem veszem. Egyik iskola, másik iskola (a munkahely), nyíltnap, fogadóóra, alapítványi bál és a fő ok, hogy koránfekvő lettem. Mióta ugyanis kora reggelre járok dolgozni, muszáj max. 10 órakor ágyban lennem, mert különben másnap reggel nem vagyok észnél. (sokszor még így sem), a blogot pedig régebben legtöbbször éjszaka írtam. Most ez a fenti okok miatt kimarad. De törekszem rá, hogy ne így legyen, fejben este, elalvás előtt gyakran blogot írok, csak a kivitelezés akadozik.

Ezt az egyáltalán nem szép, de nagyon finom egytálétel kb. két hete készítettem. Az ötletet anyu újságokból kivágott receptjei között találtam szombat délután, este pedig már össze is raktam. Anno, évekkel ezelőtt Gregor Bernadett receptjeként jelent meg egy róla szóló cikk mellett. Egyszerű, de laktató és finom.

Mustáros csirkemellragu, krumplival

1. A krumplit megfőzzük. Én héjában főztem, utána pucoltam és kockáztam fel. Mennyiség egyénileg választható én 4-5 nagyobb darabot használtam fel.

2. A csirkemellett felkockázzuk, sózzuk, borsozzuk és kevés olajon átsütjük és készítünk belőle egy mustáros ragut. Hozzányomtam kb. 1 evőkanálnyi mustárt és egy kevés tejszínnel összefőztem. Mehet bele fokhagyma is.

3. Ha kész akkor egy sütőtálban következik a rétegezés. Kivajazzuk, majd jön egy réteg főtt krumpli (sózzuk meg), utána a mustáros csirkemell, újra krumpli és így tovább amíg el nem fogy.

4. A tetejére nagyon jól illik, ha megszórjuk füstölt szalonnadarabokkal.

5. Végül az egészet bőven felöntjük tejszínnel és betoljuk kb. 30 percre a sütőbe.

6. Ízlés szerint tovább turbózhatjuk, ha megszórjuk a tetejét reszelt sajttal.

Nincsenek megjegyzések: