2007. július 12., csütörtök

Gyümölcskosárkák


Az egész úgy kezdődött, hogy szerettem volna valami gyors, finom és gyümölcsös vendégváró süteményt alkotni. Persze rögtön gyümölcstortában gondolkodtam, csak nem vagyok a szeletelés mestere és itt bizony villantani akartam, meg az a tapasztalatom, hogy az én vendégeim sokkal jobban szeretik a darabos sütiket, mint a tortákat. (Lehet, hogy azért, mert így nem annyira követhető, hogy ki mennyit eszik :)Szóval akkor jött az isteni szikra, mikor kihúztam a mindenes konyhai ketyerésfiókot és megláttam a fém kosárkaformákat. Mindezidáig, csak a diós-lekváros kosárkákat készítettem benne, de most bevillant egy kép amit valahol láttam omlós kosárka, vanília-vagy csokipuding és rajta gyümölcs és maximalistáknak zselatin

Az alaptészta (én dupla adagot csináltam belőle, de irtó sok lett, úgyhogy felét lefagyasztottam):
*35 dkg liszt
*18 dkg margarin
*10 dkg porcukor
*2 tojássárgája
*1/2 csomag sütőpor
*csipet só

Mivel omlós tészta gyorsan kell dolgozni és fontos, hogy minden hideg legyen, főleg a margarin. Szóval liszt, porcukor, só,sütőpor összekavar egy tálban, hozzákockázzuk a hideg margarin, elmorzsoljuk.(Akinek van késes robotgépe, csinálja abba, mert sokkal egyszerűbb, én egy t.w. konyhai mindentudóval csináltam, hamar megvolt) Ha kész az alap jön hozzá a két hideg tojássárgája és pár gyors mozdulattal összeállítjuk. Utána zacskóba dugjuk,(türelmesek folpackba) és pár órára (min. 3-4) hűtőbe tesszük.
Amikor eljön az igazság pillanata kinyújtjuk ( részletekben,amit épp nem használunk maradjon a hűtőben) nem túl vastagra és akkora darabokat vágunk vagy szaggatunk ki a tésztáből amivel ki tudjuk bélelni a formánkat. (Én egy közepes-nagy pogácsaszaggatót használtam) -Ja, és a formákat nem vajaztam-liszteztem. Sőt két adag között ki sem mostam, még is simán kijött a tészta. Süléskor megdagad a tészta, egy kicsit le lehet ujjal nyomkodni, hogy több puding férjen bele.

Puding: 1 csomag vaníliás pudinghoz 2,5 dl tej és ízlés( meg a gyümölcs)szerint 2-5 evőkanál cukorral megfőzzük, kihűtjük.
Beletöltjük a kosárkákba, ráhalmozzuk a gyümiket ( málna, ribizli, szeder isteni) és ha kedvünk és időnk úgy tartja megfőzzünk egy tortazselét és óvatosan-kiskanállal tesszünk a kosárkák tetejére.

Utána hűtő min. 1 napra, de lehet kettő is, akkor puhul meg igazából. Nagyon-nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések: