2017. május 1., hétfő

Duna-hullám muffin

Az úgy történt, hogy egy februári éjszakán leszakadt a szakácskönyveimet tartó polc. A férjem szerint nem véletlenül, állítása szerint túl volt terhelve és nem bírta tovább. Ennek következtében az összes létező receptes újságom, könyvem, újságból kitépett - majd egyszer megcsinálom- fecnim szanaszét, szó szerint a lábaimnál hevert. Így került elő egy anno a Nők Lapjából kitépett lap, amin többek között ez a recept is volt. Nosza, neki is ugrottam. Ezer éve nem sütöttem muffint, így kissé tartottam tőle. De kár volt, mert nagyon jó lett. Bár ez inkább már cupcake, hiszen a tetején van egy adag krém is. Az elnevezés végül is mindegy, a lényeg, hogy finom lett: alul vaníliás-kakaós tészta, rajta egy kellemesen savanykás-vaníliás meggykrém. Tuti párosítás! A nyári melegben is jó választás lehet, de egy nehezebb, zsírosabb ebéd után is tök jó könnyed desszert.

  Duna-hullám muffin

Hozzávalók a tésztához:
 - 5 tojás
 -25 dkg cukor
 - 10 dkg vaj/margarin
 - fél dl víz
- fél csomag sütőpor
- 30 dkg liszt
- 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
- 10 dkg meggy befőtt (magozva, lecsepegtetve)

 Hozzávalók a krémhez:

 - 3 dl meggylé (befőtt leve) - nekem egy picit kevesebb volt, kipótoltam vízzel
 - 5 dkg cukor
 - 1 csomag vaníliás (főzős) pudingpor ( a recept szerint akár puncsos is lehet)
- 15 dkg vaj/margarin


 Díszítéshez (ízlés szerint) - pár szem meggy esetleg recselt csokoládé

 Elkészítés:
 1. A tojásokat lágy habbá verjük robotgéppel, majd mehet hozzá a cukor és az olvasztott margarin, valamint a víz.
 2. Végül már fakanállal beleforgatjuk a sütőporral elkevert lisztet.
 3. A papírral bélelt muffinformák aljára teszünk egy-egy adag tésztát, mindegyikre jöhet pár szem (én 4-et raktam) magozott meggy.
 4. A maradék tésztához hozzákeverjük a kakaóport és ráhalmozzuk a muffinjaink tetejére.
 5. 170 fokra előmelegített sütőben, kb. 20-25 perc alatt készre sülnek. Tűpróbával ellenőrizzük.
 6. Amíg hűlnek, jöhet a krém: a pudingporból, cukorból és a meggyléből pudingot főzzünk.( nem klasszikus pudingot kapunk, hanem inkább egy zseléhez hasonlító krémet)
 7. Ha kihűlt 15 dkg vajhoz/margarinhoz adjuk és robotgéppel simára keverjük.
 8. Végül a kihűlt muffinjaink tetejére rakjuk ( a legszebb nyilván csillagcsöves habzsákkal-nekem nem volt, csak úgy simán kanállal halmoztam rá)
 9. Végül tetszés szerint díszítjük.

1 megjegyzés:

katalin írta...

Jól néz ki :)