2020. november 27., péntek

Sajttorta (air fryerben készítve) (12.)


Sosem értettem mi ez a nagy felhajtás a sajttorta körül. Igaz, nem is kóstoltam, bár mindig terveztem.  Aztán a héten kaptam egy air fryert és a hozzá tartozó receptkönyvben volt egy recept hozzá. Mivel minden volt itthon hozzá, gyorsan ki is próbáltam. És meg kell mondanom isteni finom lett. Fagyasztott gyümölcsmixből, kevés cukorral és vízzel készítettem hozzá egy gyümölcsöntetet. Könnyű, krémes, isteni finom. 

Szerintem sima légkeveréses sütőben is elkészíthető, de azt nem próbáltam. 



Sajttorta (air fryerben készítve)

Elkészítés:

1. Kekszalap

- 20 dkg vajas keksz (összedarálva)

Én egy csomag Gullon rostos kekszet használtam fel hozzá, de bármilyen vajas keksz jó alap lehet. A darálást a késes aprítómmal csináltam meg. 

- 2 evőkanál vaj (kb. 5 dkg) megolvasztva

A darált kekszmorzsához hozzáöntjük az olvasztott vajat és összeforgatjuk vele. Igazából akkor jó, ha olyan kicsit nedves homok állagú és enyhén összetapad.

Szilikonos kerek tortaformába raktam (kb. 15 cm átmérőjű) és belenyomkodtam a vajas kekszet. 

(ha nincs ilyen formánk bármi jó lehet, ami belefér, kibélelve szilikonos sütőpapírral)

Ezután rakjuk be a gépünkbe 4 percre 180 fokra.

Sajtkrém

- 1 doboz mascarpone (vagy 220 g tejszínes krémsajt pl. Philadelphia)

- 12 dkg cukor 

- 2 nagy tojás

- 1 csomag vaníliás cukor 

A mascarponét keverjük ki a cukorral, majd rakjuk hozzá a tojásokat és a vaníliát. Keverjük simára, krémes állagúra


Ha lejárt a 4 perc, öntsük rá a kekszalapunkra.

Majd rakjuk vissza 14-16 percre 150 fokra.


Ha kész, hagyjuk kihűlni. (ilyenkor melegen még lágy, folyós lesz) Ha teljesen kihűlt, tegyük lefedve hűtőbe és kb. 3-4 óráig hagyjuk pihenni.


Ha megdermedt szeletekre vágjuk és gyümölcsöntettel tálaljuk. 

Nincsenek megjegyzések: