2020. november 10., kedd

Avokádókrém gyorsan és egyszerűen (10.)


Ez egy tipikusan olyan recept, ami sokkal bonyolultabbnak tűnik, mint amilyen valójában. Amúgy kb. pirítóskészítéssel együtt nettó 5 perc alatt elkészíthető. Pontos arányokat is nehéz mondani, mert függ az avokádó méretétől és leginkább a saját ízlésünktől. Azt javaslom először inkább kevesebbet rakjunk bele mindenből és utána még lehet az ízeket finomítani. Isteni finom és egészséges reggeli vagy vacsora lehet egy finom citromos teával és pirítóssal.

Avokádókrém gyorsan és egyszerűen

Hozzávalók: 

- 1 érett avokádó ( én a Lidlben találtam kifejezetten érett avokodót, kettes csomagolásban, de a google-ban rákeresve minden féle okos tanácsokat ad arra, hogy hogyan kell a még éretlen avokádó érését felgyorsítani)
- 1 paradicsom
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 negyed lilahagyma (ez lehet vöröshagyma is és mehet bele több is, ki mennyire kedveli)
- egy kevés olívaolaj
- egy kevés citromlé 
- só ízlés szerint
- bors ízlés szerint


Elkészítés: Mindent egy késes betétű robotgépbe, aprítóba tettem, de simán egy villával is összenyomhatjuk, összedolgozhatjuk. 
- Az avokádót kettévágjuk, a magját kivesszük, majd egy kanállal kikanalazzuk a belsejét.
- A paradicsomot, a hagymát nagyra feldaraboljuk.
- Beledobjuk az aprítóba, jön hozzá a többi hozzávaló: a fokhagyma, az olívaola, a citromlé, a só és a bors.
- Összeaprítjuk. Megkóstoljuk és utánaízesítjük, amennyiben szükséges.

Pirítóssal tálaljuk. 

1 megjegyzés:

sucika írta...

Biztos nagyon finom, legalábbis amikor a fotókat láttam, összefutott a nyál a számban, de azt hittem, padlizsánkrém. Szóval olvastam, hogy avokádó, de csak most a posztban tudatosult bennem, hogy az avokádó az az avokádó. Nem is gondoltam volna, hogy ilyet is lehet! Bevallom őszintén, ha néha veszek, én magában eszem meg. De majd egyszer kipróbálom ezt a receptet. :))