2020. november 15., vasárnap

Jeges kivitorta (11.)

 A férjem kedvenc tortája, ezt kérte idén a születésnapjára is. Még soha nem készítettem el én, de a kedvéért nekifogtam. Nem mondom, hogy gyors és egyszerű, viszont nagyon finom, könnyű torta, szóval jeles alkalmakkor mindenképpen megéri rászánni az időt és elkészíteni.

Jeges kivitorta

Piskóta 

Hozzávalók: 5 tojás, 10 dkg cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 10 dkg liszt, fél csomag sütőpor.

Elkészítés: 

1. Szétválasztjuk a tojásokat. A tojásfehérjékből kemény habot verünk.

2. A tojások sárgáját alaposan kikeverjük a cukorral és a vaníliás cukorral.

3. Belekeverjük a sütőporral elkevert lisztet.

4. Végül óvatosan hozzáforgatjuk a felvert tojásfehérjéket. 

5. Beleöntjük a szilikonos sütőpapírral kibélelt tortaformánkba és előmelegített (nem forró) sütőben  kb. 20 perc alatt megsütjük. 

6. Rácsra tesszük és hagyjuk kihűlni, majd kettévágjuk.


Krém

Hozzávalók: 5 tojássárgája (a fehérjékre nem lesz szükség, de lefagyaszthatjuk őket és később pl. habcsókhoz, Pavlovához vagy mézeskalács-mázhoz felhasználhatjuk-érdemes egyenként lefagyasztani, hogy külön-külön fel tudjuk használni)
15 dkg porcukor, 4 dl Hulala tejszín, 1 narancs reszelt héja és 3-4 evőkanál a levéből, 40 dkg kivi  ( az eredeti recept ír hozzá 7 evőkanál narancslikőrt is bele, de én ezt kihagytam, aki szeretné rakja bele és helyette raktam a narancsléből bele)

Elkészítés: 

1. Forró vízfürdőben krémmé verjük a tojások sárgáját és a porcukrot. ( Egy lábosban vizet forralunk és egy másik edény rárakunk (vigyázzunk az alja ne érjen bele a vízbe)- ez a forró vízfürdő)

2. Mikor kész, levesszük a tűzről és kihűlésig kevergetjük. 

3. Közben kemény habbá verjük a tejszínt.

4.  A kiviket megpucoljuk és turmixgéppel összepépesítjük.

5. A kihűlt tojásos krémbe óvatosan beleforgatjuk a habbá vert tejszínt, a narancshéjat és levet (ha akarjuk a likőrt), majd jöhet hozzá az összepépesített kivi. 

6. Ezután jön a betöltés- a tortaformába visszarakott - kettévágott piskótánk- alsó részére ráhalmozzuk a az alaposan elkevert tölteléket (ha akarjuk előtte a lapot megöntözhetjük 1-2 evőkanál narancslikőrrel-én kihagytam), majd jön rá a felső lap.( ide is jöhet kevés likőr aki szeretné)

7. Végül hűtőbe tesszük és kb. 4 órán át dermesztjük.  (a krém itt még folyósabb, de nem kell megijedni, némileg fog dermedni, de alapvetően ez egy könnyű, nem betonkeménységű töltelék lesz)


Díszítés: 

Hozzávalók: 2, 5 dl Hulala tejszín, 1 evőkanál cukor, kivi (4-5 darab) , 1 csomag színtelen tortazselé

Elkészítés:

1. A Hulala tejszínünket a cukorral kemény habbá verjük. 

2. A kiviket megpucoljuk és felkarikázzuk. 

3. A tortazselét a zacskón található utasítás szerint elkészítjük. (inkább kicsit sűrűbbre készítsük)

4. A megdermesztett, lehűtött tortát bevonjuk a tejszínnel, majd a tetejét kirakjuk a kiviszeletekkel.

5. Végül egyenletesen (akár szilikonos ecsetet is segítségül használva) a tortazselével is bevonjuk. ( nekem nem kellett rá csak kb. a fele- nem akartam, hogy lefolyjon a torta alá. 





Nincsenek megjegyzések: