2020. március 29., vasárnap

Tavaszi zöldborsós brassói (3.)

A receptet egy Nők Lapjában találtam, de már nem tudom melyikben, mert szokás szerint csak ezt a lapot téptem ki belőle. Annyit változtattam csak rajta, hogy a sertéshúst kicseréltem csirkemellre, mert én azt jobban szeretem. Nagyon finom, ízletes és kiadós étel.

 Tavaszi zöldborsós brassói

Hozzávalók:
- fél kg csirkemell
- kb. 10 db közepes krumpli
- 1 paradicsom
- 10 dkg kockázott bacon
- 1 kiskanál pirospaprika
- só
- bors
- petrezselyem
- 4 gerezd fokhagyma
- 25-30 dkg fagyasztott borsó

Elkészítés:

1. A kockára vágott szalonnát felrakjuk egy kicsi olajon pirulni. (én a Lidlben vettem előre kockázottat)

2. Ha már elkezdett pirulni, hozzárakjuk a kockára vágott csirkemellet és tovább pirítjuk, addig, amíg a szalonna és a csirkemell kockák is meg nem pirultak.

3. Hozzárakunk egy kiskanál pirospaprikát, 4 gerezd zúzott fokhagymát, sót, borsot.

4. Felöntjük egy kis vízzel, lefedjük és puhára pároljuk a húst. (ha kell pótoljuk a vizet, le ne égjen- van olyan csirke, amiből rengeteg víz kijön és Gmo menteset vettem, ebből alig jött ki, többet kellett pótoljak)

5. Kb. 15 perc után hozzázuttyintjuk a borsót, mehet még egy kis víz, aztán visszarakjuk rá a fedőt és addig főzzük, amíg a borsó meg nem puhul.

6. Ha minden puha levesszük a fedőt és elfőzzük a levét. (vigyázzunk a sózással, becsapós lehet, addig, amíg van rajta lé, lehet, hogy sótlannak érezzük, inkább a végén kóstoljunk és ha szükséges korrigáljuk az ízeket, számítsuk bele, hogy a szalonna is sós és a krumplit is fogjuk sózni)

7. Utolsó lépésként (azaz utolsó előttiként) a felkockázott krumplit pirosra sütjük.

8. Végül hozzákeverjük a borsós, húsos részhez.

Megszórhatjuk petrezselyemmel, én ezt most elfelejtettem, pedig szerintem kifejezetten passzol hozzá.


Nincsenek megjegyzések: