2019. augusztus 2., péntek

Egy igazán finom chia puding (9.)

Régóta szerettem volna kipróbálni a chia magból készült pudingot, mert nagyon sok jót olvastam arról, hogy milyen szuperegészséges dolog a chia mag. Most végre rávettem magam és nem bántam meg. A receptet Szandránál olvastam, de ide is feljegyzem, mert sajnos sokszor jártam már úgy, hogy a lementett link egy idő után, valamilzyen oknál fogva megszűnt.

Chia puding

Hozzávalók:

- 1,5 evőkanál chia mag
- 1 dl mandulatej (igazából szerintem bármilyen más tej is lehet, Szandra ezt ajánlotta, ezzel próbáltam ki, de azt gondolom ez ízlés és egyéni preferencia kérdése)
- édesítő ( ez is egyénileg választható-én nem bírom az eritritet, így fél evőkanál folyékony édesítőt raktam bele, de itt is mindenki azt válassza ki, ami neki szimpatikus, legyen az akár méz, juharszirup, eritrit vagy akár sima cukor is. Ki mit szeret.)

És igazából a recept ennyi.

- Egy lefedhető edényben jó alaposan elkeverjük a hozzávalókat, majd betesszük a hűtőbe.
 - Ahogy Szandra is írja a kulcs a gyakori keverés, főleg az elején. Ha nem kavarjuk át többször, akkor összeállhat csomókba, nem szívja meg rendesen magát. A keverés biztosítja, hogy ne legyenek benne csomók és, hogy minden szem jól meg tudja szívni magát.
- Jó, ha legalább 8-12 órát tud állni.
- Szerintem a legpraktikusabb egy kerek, műanyag kis edény, mert ebben könnyen fel lehet keverni, nem ül bele a puding a sarkokba.
- Evés előtt pakoljuk meg a tetejét gyümölcsökkel, az nagyon jót tesz neki. Szerintem a bogyósok állnak hozzá a legjobban- málna, szeder, áfonya, ribizli.

Nincsenek megjegyzések: