2008. február 17., vasárnap

Karácsony 2007.- Sajttekercs


Tavaly csináltam először sajttekercset, bár már előtte is sokszor szemeztem vele, de azt gondoltam, hogy valami nagyon bonyolult dolog lehet. Hát így utólag már bizton állíthatom, hogy nem nagy was ist das!

Ez is egy olyan recept, amit mindenki a saját családja ízlésére formálhat, ízesíthet. Íme a mi verziónk.

Sajttekercs

Kb. 20-25 dkg sajtot puhára olvasztunk. Én mikróban szoktam, úgy, hogy közben figyelem és többször megnyomogatom, de olvastam már úgy is, hogy zacskóba kell tenni és meleg vízben puhítani.A módszer tetszőlegesen választható. Olyan állagú kell, hogy legyen, ami még nem folyós, de már nyújtható.

Szóval a puha sajtot folpackra vagy zacskóra téve kinyújtjuk kb. fél centi vastagra és utána kezdődik a töltés. Mivel a sajt hamar visszadermed, mindent készítsünk el előre.

Én megkentem sonkás sajtkrémmel (jó puha legyen), beborítottam pickszalámival és salátalevelekkel. Utána a zacskó vagy folpack segítségével feltekerjük, kicsit megformázzuk, majd hűtőben megdermesztjük. Utána ujjnyi szeletekre vágva kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések: